تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

بخوابيد و زيباتر شويد!

 اگر مي‌خواهيد هميشه عالي به نظر برسيد و در بهترين حالت خودتان باشيد، داشتن يک خواب راحت ضروري است. بدن در هنگام خواب، خود را بازسازي مي‌کند و شما مي‌توانيد از اين فرايند طبيعي براي داشتن پوست و موي بهتر استفاده کنيد!

روزانه چند ساعت بخوابیم؟

رویداد۲۴  شما مي‎‌توانيد کارهاي زيادي براي افزايش و بهبود سلامت و زيبايي خود انجام دهيد؛ که يکي از آنها داشتن يک خواب منظم و راحت است. با ما همراه باشيد تا با چهار روتين مناسب براي زيباتر شدن به‌واسطه خواب آشنا شويد.

1.قبل و بعد از خواب صورت خود را بشوييد

شستشوي صورت در هنگام شب مهمترين کاري‌ است که مي‌توان براي سلامت پوست انجام داد. از بين بردن آلودگي‌ها و آرايش از سطح پوست اجازه مي‌دهد تا پوست دوباره احيا شود. همين کار از ايجاد جوش نيز تا حدي جلوگيري مي‌کند.

در طول شب، تماس موها را با صورتتان به حداقل برسانيد و به عبارتي صورت خود را از چربي موها دور نگه داريد. پيچيدن موها در يک روسري ابريشمي بهترين راه براي حفاظت از پوست و موي شماست.

2.به پشت بخوابيد

 اصطکاک بين پوست صورت و روبالشي باعث ايجاد چين و چروک صورت مي‌شود، بنابراين سعي کنيد به پشت بخوابيد تا از اين اتفاق پيشگيري کنيد. اگر عادت داريد که به پهلو بخوابيد، ترجيحاً از روبالشي ابريشم يا ساتن استفاده کنيد که اصطکاک کمتري ايجاد مي‌کنند و سبب بروز چين و چروک نمي‌شوند.

همچنين مهم است که روکش بالش خود را هر چند روز يکبار عوض کنيد تا پوست صورت حين خواب روي سطح تميزي قرار گيرد.

3.از کرم دور چشم استفاده کنيد

اگر دور چشمي پف‌کرده و تيره داريد يا پوست اطراف چشمتان شاداب نيست، پيش از خواب کمي کرم دور چشم استفاده کنيد تا اين عوارض را کاهش دهيد.

4. سرتان بالاتر از سطح بدن باشد

پف‌کردن چشم‌ها پس از بيدار شدن از خواب نشان‌ مي‌دهد که حين خواب، سر شما ارتفاع مناسبي نسبت به بدن نداشته؛ براي همين مايعات زير پوست چشم تجمع کرده‌اند. براي تنظيم ارتفاع مطلوب مي‌توان دو يا چند بالش زير سر قرار داد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان