تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰

چه کسی از نبود مهدی طارمی خوشحال می‌شود؟

غیبت مهدی طارمی در ترکیب تیم ملی، فرصت بیشتری در اختیار یکی دو بازیکن دیگر قرار می‌دهد.

دلیل خط خوردن طارمی از تیم ملی

رویداد۲۴ تیم ملی ایران در شرایطی باید برابر لبنان و سوریه در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی به میدان برود که مهدی طارمی، یکی از ستاره‌های شناخته شده اش را به همراه ندارد. اسم او توسط دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی، به دلیل اختلاف نظر یا سوءتفاهم خط خورده است.

غیبت مهدی طارمی بیش از هر چیزی رقبای ایرانی در این مرحله از بازی‌ها را خوشحال می‌کند که مجبور نیستند برابر یکی از بهترین‌های ایران قرار بگیرند. با این حال، غیبت مهدی طارمی، فرصت بیشتری را در اختیار چند بازیکن دیگر قرار می‌دهد، تا زمان بیشتری را برای تیم ملی ایران بازی کنند. قاعدتا این دسته از بازیکنان نه از خط خوردن مهدی طارمی، بلکه از فرصت احتمالی بازی در ترکیب اصلی تیم ملی خوشحال هستند.

بسته به ترکیبی که دراگان اسکوچیچ می‌خواهد برای تیم ملی درنظر بگیرد، چندین بازیکن این شانس را دارند تا در نبود مهدی طارمی در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرند. اگر قرار باشد ایران با سیستم ۲-۴-۴ به میدان برود بیشترین سود را احتمالا کریم انصاری فرد خواهد برد. کاپیتان اول تیم ملی، در بازی‌های اخیر فقط چند دقیقه‌ای را به عنوان بازیکن ذخیره فرصت پیدا کرده. او حالا می‌تواند در نبودن طارمی، شانس بیشتری برای بازی داشته باشد.

به غیر از کریم انصاری فرد، مهدی قایدی هم دیگر بازیکنی است که می‌تواند از فرصت به وجود آمده استفاده کند. از آنجا که سبک بازی کریم انصاری فرد و سردار آزمون تقریبا شبیه به یکدیگر است، شاید اسکوچیچ تصمیم بگیرد بالاخره به مهدی قایدی هم از ابتدا فرصت بازی دهد و از زوج او سردار آزمون در خط حمله استفاده کند.


بیشتر بخوانید: داستان اختلاف طارمی و اسکوچیچ چیست؟ +فیلم


با این حال اگر ایران قرار باشد با همان سیستم ۳-۳-۴ معروف خودش به میدان برود، بیشترین فرصت نصیب علی قلی زاده می‌شود تا به جای مهدی طارمی در ترکیب قرار بگیرد. او پیش‌تر هم فرصت بازی در ترکیب اصلی را داشته، ولی می‌تواند اینبار به جای بازی در میانه زمین، در کناره‌های خط حمله، همانجایی که خودش دوست دارد به زمین فرستاده شود.

بازیکن دیگری که می‌تواند از نبودن مهدی طارمی سود ببرد، سامان قدوس، دیگر ستاره شاکی تیم ملی ایران است. او به دلیل کم بازی کردن در ترکیب تیم ملی ایران شاکی است و در بازی‌های پیش رو ممکن است شانس داشته باشد تا در سیستم ۳-۳-۴ تیم ملی به عنوان یکی از بازیکنان میانی ایفای نقش کند. حضور سامان بسته به نظر دراگان در استفاده از وحید امیری دارد. اگر وحید به خط حمله یا سمت چپ خط دفاعی برده شود آن وقت سامان بخت زیادی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی را به دست می‌آورد.

دیگر بازیکنی که از نبودن مهدی طارمی استفاده کرده الهیار صیادمنش است. او در غیاب طارمی به تیم ملی ایران دعوت شده و منتظر فرصت است تا هر طور شده توانایی هایش را به رخ بکشد.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان