تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

جشن غسل تعمید ارتدوکس‌ها

جشن غسل تعمیر ارتدوکس ها هر ساله در روز ۱۹ ژانویه برگزار می شود. در چنین روزی مردم در آب‌های جاری، مانند رودخانه‌ها دریا یا چشمه‌ها، غسل تعمیر می کنند. غسل تعمید نماد منزه شدن از گناه و پیوند با مسیح است.

جشن غسل تعمید ارتدوکس‌ها

رویداد۲۴ تجلی عیسی مسیح ۱۲ روز پس از کریسمس در ۶ ژانویه (یا ۱۹ ژانویه برای برخی از کلیسا‌های ارتدکس که در ۷ ژانویه کریسمس دارند) جشن گرفته می‌شود و زمانی است که مسیحیان مردان خردمند (که گاهی اوقات سه پادشاه نیز نامیده می‌شوند) را که عیسی را دیده اند به یاد می‌آورند. غسل تعمید می‌تواند در آب‌های جاری، مانند رودخانه‌ها یا دریا یا چشمه‌ها، اعمال شود.

امروزه غسل تعمید را با مسیحیت می‌شناسند، زیرا آیین غسل تعمید، نماد منزّه شدن از گناه، و پیوند فرد مؤمن با مسیحِ در حال مرگ، مسیحِ به خاک سپرده‌شده، و رستاخیز مسیح است. غسل تعمید در مسیحیت برگرفته از غسل تعمید داده شدنِ مسیح توسط یحیای تعمیددهنده در رود اردن است.

در کلیسا‌های ارتدکس، عید عیسی به عنوان "عید الهی مقدس" نیز شناخته می‌شود و به اندازه کریسمس اهمیت دارد. در طول مراسم جشن عید مقدس، در آستانه عید و در روز عید، آب متبرک می‌شود (برخی کلیسا‌ها فقط در یک مراسم آب را برکت می‌دهند). این برای یادآوری تعمید عیسی است. در بقیه ایام سال از آب متبرک در مراسم کلیسا استفاده می‌شود.

مردم غالباً در عید الهی مقدس غسل تعمید می‌گیرند. پس از مراسم، آب نیز توسط کشیش برای برکت دادن خانه‌های مردم در کلیسا استفاده می‌شود. گاهی اوقات ممکن است روز‌ها یا حتی هفته‌ها طول بکشد تا کشیش از همه خانه‌ها بازدید کند و آن‌ها را برکت دهد. در تصاویر روز عکس هایی ازجشن غسل تعمید ارتدوکس‌ها را ببینید.

منبع: whychristmas 

برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان