تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

امپراطوری شلغم در بازار/ چرا دولت با سوء استفاده کنندگان برخورد نمی‌کند؟

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: گرانی شلغم به دلیل افزایش تقاضا و همچنین حضور سوء استفاده کنندگان از وضعیت موجود در بازار است.

قیمت میوه و صیفی جات

رویداد۲۴ چه سازمان یا ارگانی مسئول مقابله با سوء استفاده کنندگان از وضعیت گرانی محصولات کشاورزی در بازار است؟ مردم هر روز با گرانی یک محصول کشاورزی در بازار مواجه می‌شوند. از کمیابی و گرانی هویچ تا این روز‌های پادشاهی شلغم.

محصولات کشاورزی که هیچ یک از کشورهای همسایه اقدام به خرید آن نمی کنند در داخل کشورمان به عزیز کرده های گران قیمت تبدیل شده اند.

اگر سری به میدان‌های تره بار و یا واحد‌های خُرده فروشی میوه در سطح شهر زده باشید اثری از کمبود شلغم نمی‌بینید. مشمبا‌های بزرگ و کوچک شلغم در مغازه‌ها مثل روال گذشته موجود است، اما این بار با کیلویی بالای ۳۰ هزار تومان!

انتقاد و گلایه مردم مصرف کننده دیگر به جایی نمی‌رسد. گویا دولت هم با ادامه چنین جریانی کرخت شده و این نوسان قیمت را حق مسلم مردم می‌داند. چراکه هیچ برخوردی در برابر سوء استفاده کنندگان از شرایط موجود مردم ندارد و تنها با وعده مبارزه با مفسدان و اخلالگران نظام بازارقصد جلب رضایت عموم را دارد.
در همین رابطه اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران درگفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: هجوم مردم برای خرید و مصرف شلغم طی روز‌های اخیر قیمت این محصول را بشدت بالا برد. بهتر است جریان گرانی شلغم را سیاسی نکنیم!

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: مردم برای سلامت خود نباید خوردن شلغم را در نظر بگیرند بلکه بسیاری از محصولات کشاورزی مفید در بازار وجود دارد که هریک دارای خواص درمانی منحصر می‌باشد.

وی ادامه داد: هرچقدر هم تولید این محصول به اندازه کافی باشد، اما به دلیل افزایش تقاضا امکان کمیاب شدن شلغم وجود دارد.

کارگر گفت: با این حال قیمت نهایی شلغم در میدان مرکزی میوه و تره بار تعیین می‌شود.


بیشتر بخوانید: اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی: قیمت میوه ارزان نمی‌شود!


وی تصریح داشت: البته برخی از واحد‌های صنفی میوه فروشی در سطح شهر تهران نیز از شرایط به وجود آمده سوء استفاده می‌کنند و با افزایش قیمت، بحران جدید در بازار به وجود آورده اند.

کارگر در پاسخ به این سوال که در صورتی که هیچ کمبودی در شلغم در سطح شهر دیده نمی‌شود و این محصول به وفور در مغازه‌ها وجود دارد، پس چرا اینقدر گران شده است، گفت: سوء استفاده از افزایش مصرف آن هم بدنبال بروز و تشدید بیماری کرونا باعث شد که برخی از جریان سلامتی مردم به نفع خود استفاده کنند.

این فعال صنفی یادآور شد: متأسفانه هرچقدر بازرسان اتحادیه بدنبال مسببان گرانی در سطح شهر باشند، باز به تنهایی قادر به تنظیم بازار نیستند. دولت با این همه امکانات قدرت بازگشت تنظیم به بازار قیمت‌ها را ندارد.
کارگر گفت: شلغم به عنوان یکی از محصولات مفید برای درمان بیماری سرماخوردگی و کرونا از سوی پزشکان توصیه می‌شود، اما باید پذیرفت که نیاز تأمین همه افراد در تهران با میزان مشخص کشت شلغم امکان پذیر نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: با فروکش شدن بیماری در تهران قطعاً میزان تقاضای مردم در بازار هم کاهش می‌یابد و در این زمان قیمت شلغم هم روند نزولی خواهد گرفت.

کارگر در پاسخ به این سوال که مردم درچنین شرایطی نیاز به استفاده از شلغم دارند و اکنون هم کمبودی در بازار وجود ندارد و فقط گرانی این محصول مردم را آزرده کرده است، گفت: مردم همیشه با صبوری مشکلات را پشت سر گذاشته اند این بار نیز باید برای کاهش قیمت صبر داشته باشند.

وی ادامه داد: واحد‌های صنفی سطح شهر هم مصرف کننده می‌باشند از این رو گلوگاه اصلی دلالان مستقر در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران که در برابر قانون همچنان فعال و پابرجا هستند.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
1
مگه شلغم از کی وچی کمتره سلطان شکر وروغن وپوشک وپیاز وچس فیل داریم انوقت امپراطوری شلغم ومافیای ان نباشد انصاف نیست خداییش
رضا
|
France
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
1
شلغم و هویج بایدم امپراطوری بازار رو در دست داشته باشند!!!!
ایشان وزیر نیستن شیتیل شلغمه که پشت میز نشسته !!!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان