تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۵ تير ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

معرفی بهترین فیلم‌های جنایی جهان

از ژانر‌های سینمایی محبوب در سراسر جهان می‌توان فیلم‌های جنایی و معمایی را نام برد، زیرا این دسته از فیلم‌های سینمایی این اجازه را به مخاطب می‌دهد که بتواند لذت قانون‌شکنی را حداقل در جریان فیلم با شخصیت‌های اصلی آن تجربه کند که در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین فیلم‌های جنایی – معمایی جهان آشنا کنیم.

بهترین فیلم‌های جنایی جهان

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: در طول تاریخ سینمای جهان کارگردانان و فیلم سازان بسیاری به سمت ساخت آثار اسرار آمیز و معمایی رفته‌اند. عناوینی سرگرم کننده و جذاب که قصد دارند ابعاد مختلف اجتماعی یک جامعه از نظر آسیب‌های اجتماعی را به تصویر بکشند، این ژانر همیشه برای مخاطبان به علت داشتن فیلم نامه های معمایی به همراه صحنه‌های خشن جذاب و هیجان انگیز بوده است که در ادامه با تعدادی از آن ها اشنا می‌شوید.

چاقوکشی (Knives Out)

چاقوکشی

  • سال ساخت: ۲۰۱۹
  • کارگردان: ریان جانسنبازیگران اصلی: دنیل کریگ، کریس ایوانز، آنا د آرماس، جیمی لی کرتیس، تونی کولت، دان جانسون، کاترین لانگفورد
  • امتیاز متاکریتیک به فیلم: ۸۲ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷٫۹ از ۱۰

فیلم چاقوکشی بدون تردید یکی از بهترین فیلم‌های جنایی سال ۲۰۱۹ بود که با استقبال فراوان از سمت منتقدان و مخاطبان مواجه شد. فیلم در مجموع، در بخش گیشه توانست ۳۱۱ میلیون دلار بفروشد و این در حالی بود که برای ساخت فیلم تنها ۴۰ میلیون دلار هزینه شده بود. فیلم چاقو کش الهام گرفته از رمان‌های آگاتا کریستی است. ریان جانسن این داستان جنایی را با کمدی ادغام کرده و لحظات جذابی را توانسته خلق کند.

فیلمنامه این فیلم درباره رمان‌نویس مشهور و ثروتمندی به نام هارلن ترومبی است که تمام اعضای خانواده‌اش در جشن تولد ۸۵ سالگی او حضور پیدا کرده‌اند، اما این مهمانی با مرگ مشکوک و مرموز ترومبی خاتمه پیدا می‌کند و از آنجایی که پای ثروت هنگفتی در میان است، تمام اعضای خانواده و حضار حاضر در مهمونی مظنون این ماجرا هستند. برای حل این کلاف سردرگم یک کارآگاه خصوصی کارکشته وارد داستان فیلم می‌شود تا ماجرا را بیشتر بررسی کند.

فیلم سینمایی چاقوکشی در مجموع نامزد ۳ جایزه‌ی گلدن گلوب شد که از جمله آن‌ها می‌توان به بهترین فیلم کمدی یا موزیکال، بهترین بازیگر نقش اول مرد کمدی و بهترین بازیگر نقش اول زن کمدی یا موزیکال و نامزد اسکار بهترین فیلم‌نامه غیر اقتباسی اشاره کرد.

دختر گمشده (Gone Girl)

فیلم دختر گمشده

  • سال ساخت: ۲۰۱۴
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران اصلی: بن افلک، رزاماند پایک، نیل پاتریک هریس، کتلین رز پرکینز، میسی پایل
  • امتیاز متاکریتیک به فیلم: ۷۹ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۶ از ۱۰

ساخت آثار جنایی و دلهره‌آور در کارنامه این کارگردان بسیار زیاد است، اما دختر گمشده یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها است که بینندگان این ژانر توانستند ارتباط زیادی با آن برقرار کنند. فیلم نامه آن با الهام از رمان جیلین فلین است. فیلم‌نامه هم توسط نویسنده کتاب به رشته تحریر درآمده و همین دلیل فیلم سینمایی دختر گمشده را به اقتباسی بی‌کم و کاست و پر جزئیات تبدیل کرده است که با دیدن هر سکانس از فیلم لذت می‌برید و نمیتوانید سکانس بعدی را حدس بزنید.

داستان فیلم سینمایی دختر گمشده درباره استاد دانشگاهی به نام نیک دون (بن افلک) است که در ظاهر ماجرا با همسرش ایمی (رزاماند پایک) خوشبخت هستند و زندگی خوبی را باهم دارند. تا اینکه ایمی در پنجمین سالگرد ازدواجشان به صورت ناگهانی ناپدید می‌شود و تمام مردم و کاراگاهان پلیس همسرش را مظنون و متهم می‌دانند.

فیلم سینمایی دختر گمشده یک داستان غیر خطی را دنبال می‌کند که هیچ کدام از سکانس‌های آن را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و نگاه تازه و قابل تأملی به عشق، خیانت، مشکلات زندگی زناشویی، ظاهرسازی و فشار رسانه‌ها بر زندگی مردم را به تصویر می‌کشد. همچنین بازی درخشان رزاماند پایک از سوی منتقدان تحسین شد و همچنین توانست نامزد اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن هم شود.

محرمانه لس‌آنجلس (L.A. Confidential)

فیلم محرمانه لس‌آنجلس

  • سال ساخت: ۱۹۹۷
  • کارگردان: کرتیس هنسن
  • بازیگران اصلی: کوین اسپیسی، راسل کرو، گای پیرس، کیم باسینگر، جیمز کرامول، برندا باکی، سایمون بیکر
  • امتیاز متاکریتیک به فیلم: ۹۰ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۲ از ۱۰

فیلم سینمایی محرمانه لس‌آنجلس چند سال قبل در لیست صد فیلم اکشن برتر مجله پریمیر قرار گرفت و البته در این فیلم علاوه بر صحنه‌های اکشن، یک فیلم جنایی معمایی تمام عیار خواهید دید که با صحنه‌های هیجان انگیز و منحصر به فرد خود مخاطب را تا آخر فیلم میخکوب می‌کند.

فیلمنامه این فیلم سینمایی روایت گر زندگی سه افسر پلیس است که بازیگران آن راسل کرو، کوین اسپیسی و گای پیرس هستند که با وجود منش و روش‌های متفاوتشان بنا به دستورات مقامات بالا مجبورند در یک پروند باهم همکاری کنند که هرچه جلوتر میروند داستان پیچیده‌تر می‌شود و قهرمان‌های داستان می‌فهمند با یک شبکه‌ی سازمان‌یافته‌ی فساد روبرو هستند که حتی توانسته‌اند در مراجع قانونی و نیروی پلیس هم نفوذ کنند.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سریال‌های عاشقانه ترکی


محرمانه لس‌آنجلس اقتباس از رمانی نوشته‌ی جیمز الروی است و به علت به تصویر کشیدن حقایق سیاه که زیر پوست شهر لس‌آنجلس مدرن جریان دارد، توانست نظرات مثبت منتقدان را جلب کند. این فیلم سینمایی توانست در مجموع ۹ جایزه اسکار دریافت کند و در نهایت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای کیم باسینگر و بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی را کسب کرد که در همان سال این فیلم با فیلم سینمایی تایتانیک رقابت سختی داشت.

هفت (Se۷en)

فیلم هفت

  • سال ساخت: ۱۹۹۵
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران اصلی: برد پیت، مورگان فریمن، گوئینت پالترو، جان کریستوفر مک‌گینلی، کوین اسپیسی
  • امتیاز متاکریتیک به فیلم: ۶۵ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۶ از ۱۰

کارگردان این فیلم محبوب هم دیوید فینچر است که کارگردانی نام آشنا برای طرفداران فیلم‌های معمایی و جنایی است. ماجرا فیلم هفت درباره‌ دو کارآگاه دایره جنایی است که نقش آن‌ها را برد پیت و مورگان فریمن بازی کرده اند. این دو کاراگاه برای یافتن رد پای قاتل زنجیره‌ای که قتل‌های متعدد خود را با روش‌های مختلف انجام می‌دهد، سر نخ‌ها را دنبال می‌کنند. قاتل شوژه‌های مورد نظر خود را براساس هفت گناه کبیره یعنی شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت انتخاب می‌کند.

فیلم سینمایی هفت در مجموع ۳۲۷ میلیون دلار توانست بفروشد و به‌عنوان هفتمین فیلم پرفروش سال ۱۹۹۵ ملقب شد. فضای این فیلم سینمایی جذاب همانند دیگر آثار فینچر تاریک و وهم‌آلود است و که قصد دارد مخاطب را با خشونت عریانی که در لحظه‌لحظه‌ی آن نهفته بیشتر آشنا کند، اما اگر بتوانید از صحنه‌های جنایی فیلم بگذرید نه تنها یکی از برترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما را تجربه دیده‌اید بلکه با ورود به دنیای عجیب این کارگردان، ابعاد تاریک و وهم‌انگیز انسانی را از زاویه‌ای تازه می‌بینید.

بازی بازیگر معروف یعنی برد پیت در نقش یکی از کاراگاهان بسیار درخشان بود و نظر بسیاری از منتقدان را جلب کرد، اما در کنار بازی خوب برد پیت نمی‌توان از بازی بی‌نظیر کوین اسپیسی هم چشم پوشی کرد. او که در نقش یک قاتل زنجیره‌ای در این فیلم سینمایی سکانس کوتاهی را بازی می‌کند، توانسته است تمام هنر خود را در همین چند دقیقه از فیلم نمایان کند و یکی از ماندگار‌ترین سکانس‌های فیلم‌های سینمایی جهان را خلق کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
0
0
یک مشت آشغال
نظرات شما
پیشخوان