تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

هزینه آزمون آیلتس ۲۰۲۲ چقدر است؟

آیا تاکنون در آزمون‌های آیلتس شرکت کرده‌اید؟ آیا برایتان پیش آمده که به خاطر هزینه بالای آزمون آیلتس از شرکت در آن خودداری کنید؟ برای شرکت در آزمون آیلتس در ابتدا باید هزینه مشخصی را پرداخت کرد. این هزینه به مرکز آزمون و کشوری که آن را برگزار می‌کند بستگی دارد.

هزینه آزمون آیلتس ۲۰۲۲ چقدر است؟

رویداد۲۴ برای ادامه تحصیل، کار و اقامت در دیگر کشورها همواره به مدرک بین‌المللی زبان نیاز بوده است. مدرک بین‌المللی زبان یا همان آیلتس از طریق برگزاری آزمونی با همین نام بدست می‌آید. آزمون آیلتس یکی از متداول‌ترین آزمون‌های سنجش زبان انگلیسی بوده که به منظور ارزیابی تسلط افراد غیر انگلیسی زبان برگزار می‌شود. برای خیلی از افراد اولین دغدغه‌ ممکن برای شرکت در آزمون آیلتس، هزینه شرکت در آن خواهد بود. چرا که هزینه شرکت در این آزمون نسبتا زیاد بوده و عدم قبولی در آن هزینه‌های بسیاری را برای شما به بار می‌آورد. هزینه آزمون آیلتس 2022 در ایران و دیگر کشورها با هم تفاوت دارند.

هزینه آزمون آیلتس 2022

آیا تاکنون در آزمون‌های آیلتس شرکت کرده‌اید؟ آیا برایتان پیش آمده که به خاطر هزینه بالای آزمون آیلتس از شرکت در آن خودداری کنید؟ برای شرکت در آزمون آیلتس در ابتدا باید هزینه مشخصی را پرداخت کرد. این هزینه به مرکز آزمون و کشوری که آن را برگزار می‌کند بستگی دارد. در ایران نیز هزینه لازم برای شرکت در این آزمون توسط سازمان سنجش و آموزش کشور محاسبه و اعلام می‌شود. لازم به ذکر است که هزینه آزمون آیلتس بر اساس قیمت دلار محاسبه خواهد شد. بنابراین در هر زمان از سال با توجه به نوسانات قیمت دلار، هزینه آزمون افزایش یا کاهش می‌یابد.

در سال 1401 هزینه آزمون آیلتس در ایران حدود 6 میلیون و 151 هزار تومان تعریف شد. اکنون با توجه به تغییرات قیمت دلار هزینه این آزمون نیز تغییر خواهد کرد. در کشور ترکیه در همسایگی ایران، هزینه این آزمون با توجه به کاهش ارزش لیر در سال 2022 نسبت به هزینه آیلتس در ایران ارزان‌تر است. گفته می‌شود هزینه آیلتس را در ترکیه حدود 3 میلیون و 800 هزار تومان در نظر گرفته‌اند. به طور کلی هزینه آیلتس از 215 دلار تا 240 دلار متغیر بوده و این هزینه بسته به شرایط و قوانین آموزشی هر کشور تغییر می‌یابد.

در دوران کرونا شرایط برگزاری آزمون آیلتس در ایران، ترکیه و افغانستان چگونه است؟

سالانه در ایران آزمون آیلتس به تعداد محدودی برگزار می‌شود. برخی از افراد برای از دست ندادن فرصت و شرکت در آزمون آیلتس به کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه و افغانستان سفر می‌کنند. با توجه به شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، به منظور جلوگیری از انتشار آن از ابتدای سال 2020، آزمون در بسیاری از کشورها به‌ صورت آنلاین برگزار گردید. از این رو تمامی زبان آموزانی که می‌خواهند در آزمون آنلاین آیلتس شرکت کنند می‌توانند ابتدا هزینه مربوطه را پرداخت نمایند. بعد از پرداخت هزینه در آزمون آنلاین شرکت داده خواهند شد و نتیجه را بین 3 تا 5 روز بعد اعلام و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

هزینه آزمون آیلتس ۲۰۲۲ چقدر است؟


بیشتر بخوانید: چگونه بدون پول مهاجرت کنیم؟


هزینه آزمون آیلتس در کشورهای مختلف

به طور کلی هزینه آزمون آیلتس به سازمان برگزارکننده آزمون در هر کشور بستگی دارد. در کشورهای مختلف هزینه برگزاری آزمون‌های آیلتس به شرح زیر خواهد بود:

• آزمون آیلتس آکادمیک یا جنرال در ایران هزینه‌ای معادل با 220 دلار دارد.

• در افغانستان آزمون آیلتس آکادمیک یا عمومی معادل 240 دلار، آیلتس برای UKVI آکادمیک یا عمومی 270 دلار و آیلتس مهارت‌های زندگی 200 دلار آمریکا است.

• در کشور آذربایجان آزمون آیلتس مبتنی بر کاغذ، آموزش آکادمیک یا جنرال برابر با 350 AZN است. آیلتس برای مهارت‌های زندگی 360 AZN، آیلتس برای UKVI آکادمیک یا عمومی 475 AZN در نظر گرفته شد.

• آزمون آیلتس در بحرین مبتنی بر کاغذ برابر با 100 BHD، آیلتس UKVI BHD 120 و آزمون ارائه شده توسط کامپیوتر برابر با100 BHZ است.

• در چین نیز آزمون آیلتس آکادمیک یا جنرال7000 NTD ، آیلتس برای UKVI آکادمی عمومی آموزش 7900 NDT و آیلتس برای مهارت‌های زندگی معادل 5925 NDT خواهد بود.

• در کشور عراق آزمون آیلتس آکادمیک جنرال هزینه‌ای معادل با 265 دلار آمریکا دارد.

• در لبنان آیلتس مهارت‌های زندگی برابر با 197 دلار، آیلتس ارائه شده توسط کامپیوتر 235 دلار، آیلتس برای UKVI آکادمیک و آموزش عمومی 262 دلار است.

هزینه آزمون آیلتس ۲۰۲۲ چقدر است؟

هزینه های اضافی آزمون آیلتس

پس از ثبت‌نام در آزمون آیلتس پنج گزارش رایگان نمره به سازمان‌هایی که جهت دریافت نمره انتخاب کرده‌اید ارسال خواهد شد. بر همین اساس اگر نیازمند گزارش‌های بیشتری بودید باید هزینه‌ای اضافه پرداخت کنید. دومین مورد زمانی است که فکر می‌کنید نتیجه اعلام شده به شما درست نیست. در این ‌صورت می‌توانید درخواست بررسی مجدد برای آزمون خود را ارسال کرده که برای آن باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. در اینجا اگر شما درست گفته باشید کل هزینه پرداختی به شما مسترد خواهد شد.

در آخر شما می‌توانید تاریخ آزمون خود را جابه‌جا یا ثبت‌نام را لغو کنید. توجه داشته باشید که هزینه پرداخت شده برای آزمون آیلتس در صورتی به شما مسترد خواهد شد که حداقل پنج هفته قبل از تاریخ آزمون اعلام کرده باشید. در غیر این‌ صورت باید کل هزینه آزمون را دوباره پرداخت کنید. برای کنسل کردن نیز باید 25 درصد هزینه اصلی را بپردازید.

سخن پایانی

در بالا سعی بر آن داشتیم تا اطلاعاتی را در مورد اینکه هزینه آزمون آیلتس 2022 چقدر است در اختیار شما قرار دهیم. با توجه به مطالب بالا و هزینه‌های هنگفت آزمون آیلتس، می‌توانید پیش از شرکت در این آزمون، در آزمون‌های آزمایشی مشابه با آیلتس شرکت کرده و خود را بسنجید. همچنین اگر پس از شرکت در یک آزمون رتبه مدنظر را کسب نکردید، می‌توانید برای شرکت مجدد در آزمون آیلتس و تلف نکردن وقت به دیگر کشورهای همسایه رفته و در آزمون شرکت نمایید. البته هزینه‌های برگزاری آزمون آیلتس در هر کشور متفاوت بوده و بسته به قیمت دلار و سازمان برگزار کننده خواهد داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
0
0
آیلتس بخوره تو سرتون بدبختای عقده‌ای
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان