تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

بهترین گزینه سرمایه‌گذاری برای افراد مبتدی

صندوق سرمایه‌گذاری، بهترین گزینه برای افرادی است که ‌تمایل دارند در بورس سرمایه‌گذاری کنند اما دانش، تجربه و فرصت کافی برای سرمایه‌گذاری در این بازار را ندارند.

سرمایه‌گذاری در بورس

رویداد۲۴ صندوق سرمایه‌گذاری، بهترین گزینه برای افرادی است که ‌تمایل دارند در بورس سرمایه‌گذاری کنند اما دانش، تجربه و فرصت کافی برای سرمایه‌گذاری در این بازار را ندارند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌شود.

صندوق سرمایه‌گذاری چیست؟
صندوق سرمایه‌گذاری در واقع نهادی مالی است که وجوه جمع‌آوری شده (سرمایه‌های جمع شده) در صندوق را در انواع اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌‌کند. دارایی‌های هر صندوق به واحدهای کوچکی تقسیم می‌شود و هر سرمایه‌گذار به نسبت مالکیت خود، در سود یا زیان صندوق شریک است. حضور کارشناسان و تحلیلگران حرفه‌ای بازار سرمایه در تیم مدیریت دارایی صندوق‌‌ها باعث می‌شود که ضمن کنترل ریسک‌های سرمایه‌گذاری، یک بازدهی متناسب با ریسک نصیب سرمایه‌گذاران شود. 

به عبارت دیگر اگر شخصی فرصت کافی برای یادگیری روش‌های تحلیلی مانند تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال یا تابلوخوانی ندارد یا علاقه‌ای به فراگیری این دانش‌ها را ندارد، می‌تواند از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری به راحتی در بازار بورس سرمایه‌گذاری کند.

انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری
امروزه انواع مختلفی از صندوق‌‌ها در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند. سرمایه‌گذاران می‌توانند نوع صندوق مناسب خود را با در نظر گرفتن پارامترهایی شامل ریسک سرمایه‌گذاری، بازدهی مورد انتظار و مدت زمان سرمایه‌‌گذاری، انتخاب کنند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری را می‌توان به ۲ دسته کلی صندوق‌های قابل معامله (ETF) و صندوق‌های صدور و ابطالی تقسیم کرد. منظور از صندوق etf این است که خرید و فروش این نوع صندوق همانند سهم‌های دیگر در سامانه‌های معاملاتی انجام می‌شود. سرمایه‌گذاری در صندوق صدور و ابطالی نیز همانطور که از اسم آن مشخص است، نیازمند طی شدن فرآیند صدور و ابطال است که سرمایه‌گذار می‌تواند با مراجعه به سایت مربوط به هر صندوق و به صورت اینترنتی این اقدام را انجام دهد. 

انواع صندوق سرمایه‌گذاری از نظر ترکیب دارایی
صندوق‌های سرمایه‌گذاری از نظر ترکیب دارایی به انواع صندوق‌های پشتوانه طلا، صندوق تضمین، صندوق‌ مختلط، سهامی و درآمد ثابت و … تقسیم می‌شوند.

به اطلاعات بیشتری نیاز دارید؟
اگر در خصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری سوال دارید یا در خصوص هر یک از انواع صندوق‌ها نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید به سامانه آموزشی کارگزاری مفید به نشانی learning.emofid.com مراجعه کنید.

برچسب ها: سرمایه گذاری
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان