تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۳ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

بهترین روش های پس انداز کردن حتی برای ولخرج ها

روش‌های پس‌انداز کردن برای افراد مختلف با موقعیت‌های متفاوت کاملا فرق میکند. برخی افراد درآمد ماهانه بالایی دارند و خیلی راحت میتوانند مبلغ زیادی را برای پس‌انداز ماهیانه کنار بگذارند. در مقابل، برخی علاوه بر ولخرج بودن مبلغ خیلی زیادی هم درآمد در ماه ندارند و همین باعث نداشتن پس‌انداز برای آینده آن‌ها میشود.

بهترین روش های پس انداز کردن حتی برای ولخرج ها

رویداد۲۴ پس انداز پول یکی از تکنیک‌های مهم آینده‌نگری است. اینکار از قرض کردن در زمان کمبود پول جلوگیری میکند. شما حتی اگر برای خرج و مخارج ماهانه خود برنامه‌ریزی کنید، باز هم اتفاقات غیر منتظره همیشه هستند که برنامه‌ریزی دقیق شما را دچار اختلال کنند. در مواجه با این سری از مشکلات مبالغی که از قبل پس انداز کرده اید خیلی راحت کار شما را راه می‌اندازند.

روش‌های پس‌انداز کردن برای افراد مختلف با موقعیت‌های متفاوت کاملا فرق میکند. برخی افراد درآمد ماهانه بالایی دارند و خیلی راحت میتوانند مبلغ زیادی را برای پس‌انداز ماهیانه کنار بگذارند. در مقابل، برخی علاوه بر ولخرج بودن مبلغ خیلی زیادی هم درآمد در ماه ندارند و همین باعث نداشتن پس‌انداز برای آینده آن‌ها میشود.

پیشینه پس‌انداز

در زمان‌های قدیم و دور هم پس‌انداز کردن رواج داشته، در واقع پس‌انداز یک نیاز مهم بشر در هر دوره بوده است. پس‌انداز کردن تنها نیاز مردم عادی نبوده، حتی امپراتور‌های بزرگ قدیم هم وقتی با مشکلات اساسی مواجه می‌شدند به ذخیره طلا و سکه روی می‌آوردند.
اولین نوع پس‌انداز هم مربوط به پادشاهان روم باستان بوده. بعد‌ها به مرور زمان روش‌های مدرن پس‌انداز اولین بار در سال ۱۴۰۱ توسط مقامات اسپانیایی انجام شد. همچنین اولین بانک ذخیره بین‌المللی پول در سال ۱۹۲۴ افتتاح شد. همه این‌ها نشان دهنده آن است که، تمامی مردم و دولت‌ها به پس‌انداز و ذخیره پول نیازمندند.

چرایی پس‌انداز پول

هدف از پس‌انداز پول، یک دید دراز مدت و طولانی است. ازجمله اهداف پس‌انداز می‌توان به:. تامین آینده فرزندان. داشتن پشتوانه مالی در مواقع بحران. دستیابی به رفاه کامل و بیشتر. و...

اشاره کرد. با این حال هدف پس‌انداز کاملا به موقعیت و شرایط فعلی زندگی افراد مربوط می‌شود. برای مثال، فردی که در حال حاضر از رفاه بیشتری برخوردار است و تمامی نیاز‌های یک زندگی ایده‌آل را دارد، بدون شک هدفش از پس‌انداز کردن داشتن یک زندگی بدون دغدغه مالی در ایام پیری‌اش است.

ذخیره و پس‌انداز مالی یک نیاز مهم بشر برای رسیدن به زندگی بهتر و ایده‌آل است.

معمولا افرادی که آینده‌نگر و دور اندیش هستند، بیشتر به فکر پس‌انداز و رفاه حال خانواده در آینده‌اند. آن دسته از افراد که هدفی مشخص دارند، بیشتر به فکر پس‌انداز و آینده مالی تمام خانواده هستند. همچنین این دسته از افراد با توجه به هدف مهمی که دارند به خودی خود پس‌انداز کردن را اولویت زندگی قرار می‌دهند.

بهترین روش های پس انداز کردن حتی برای ولخرج ها

بهترین و ایده‌آل‌ترین روش‌های پس‌انداز پول

۱. یک فهرست از تمامی هزینه‌های ماهانه خود تهیه کنید:

به همان صورتی که برای درس خواندن در زمان کنکور برنامه می‌نوشتید، یک برنامه هم برای هزینه‌های یک ماهه‌تان با در نظر گرفتن میزان حقوق ماهیانه خود بنویسید. این برنامه میتواند شامل گزینه‌هایی چون: هزینه اجاره ماهیانه خانه یا مغازه (در صورت داشتن)، هزینه بنزین ماشین یا موتور سیکلت، هزینه خوراک و لباس و درمان، هزینه شارژ و اینترنت و دیگر هزینه‌هایی که در ماه متحمل می‌شوید.

بعد از نوشتن این برنامه می‌توانید هر آنچه که از حقوق آن ماه باقی ماند را به عنوان پس‌انداز در یک حساب جدا از حساب‌های دیگرتان واریز کنید.

۲. هنگام خرید از محصولاتی که دارای تخفیف هستند انتخاب کنید:

هیچ اجباری به خرید مواد غذایی، پوشاک و دیگر ملزومات لازم زندگی با قیمت‌های آنچنانی نیست؛ چون همین کار باعث می‌شود بخش خیلی زیادی از پول شما بیهوده مصرف شود، و مبلغی برای پس‌انداز باقی نماند.

شما می‌توانید بجای دادن پول زیادی برای خرید برخی از لوازم و یا مواد خوراکی، با اطلاع داشتن از تخفیفات مختلف مانند تخفیف فصل برای پوشاک و تخفیف ماهانه فروشگاه‌ها برای مواد غذایی و... اقدام به خرید مایهتاج خود کرده و اینگونه مبلغ بیشتری را برای ذخیره کنار بگذارید.

۳. همیشه پول‌های زیاد خود را به طلا تبدیل کنید:

برای اینکه پولتان از خطر تورم به دور باشد، هر زمان که مبلغ پس‌اندازتان به اندازه قابل توجهی رسید سریع اقدام به خرید طلاجات کنید. با این کار یک سود حتمی نسیب شما میشود.

۴. از دوستانی که ولخرج هستند دوری کنید:

سعی کنید کمتر با دوستان ولخرجتان به کافه یا رستوران و هر مکان دیگری که نیاز به خرج‌های زیادی دارد بروید. همین خرج‌های زیاد، از پس‌انداز کردن جلوگیری می‌کند. همچنین بدون تعارف اگر در جایی دنگ بقیه را هم حساب کردید، حتما بعدا درخواست کنید که بقیه دنگ خودشان را به حساب شما برگردانند؛ و اصلا نگران نباشید که برچسب خسیس به شما بچسبانند.

۵. برای همه خرید‌ها و خرج‌ها یک سقف تعیین کنید:

اگر از آن دسته افراد ولخرج نیستید این کار برای شما خیلی راحت است؛ ولی برای افراد ولخرج در اوایل کار سخت پیش می‌رود، ولی به مرور زمان این کار برای آن‌ها هم راحت می‌شود. منظور از تعیین سقف اصلا خود آزاری و سخت گرفتن نیست، بلکه مقصود مدیریت درست پول در دست است.

بهترین روش های پس انداز کردن حتی برای ولخرج ها

۶. برای سفر‌های درون شهری از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید:

با توجه به هزینه بالای استهلاک ماشین، حتی در صورت داشتن خودرو شخصی برای سفر‌های درون شهری و سر کار رفتن از مترو، اتوبوس‌های خط واحد یا تاکسی استفاده کنید. البته که مترو از همه به‌صرفه‌تر است.

۷. افتتاح حساب جداگانه برای پس‌انداز:

یک کار مهم برای پس‌انداز درست، افتتاح یک حساب بلند مدت و سپرده جدا از دیگر حساب‌های بانکی است. با این کار دیگر شما تا زمان نیاز جدی دسترسی به مبلغ پس‌انداز شده ندارید.

۸. دریافت وام:

میتوانید وام با بهره کم از بانک‌ها دریافت کنید. این مبلغ را پس‌انداز کرده و ماهانه قسط آن را پرداخت می‌کنید.

۹. بشدت از چشم و هم‌چشمی با دیگران دوری کنید:

این موضوع که از قدیم الایام بیشتر در میان خانوم‌ها دیده می‌شود، یکی از معضلات جلوگیری از پس‌انداز است. شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن موقعیت زندگی دیگران و همچنین نظرات نچندان مهم آنها، با پس‌انداز کردن مبلغی، به مرور زمان موقعیت زندگی خود را بالاتر از بقیه ببرید.

۱۰. اصطلاح فروش فیل سفید را حتما مدنظر قرار بدهید:

این اصطلاح مربوط به دوران حکومت یک امپراتور است که، یک فیل سفید و بزرگ هدیه میگیرد. این هدیه بزرگ نه تنها سود و محصولی برای شاه نداشت بلکه پر از دردسر هم بود؛ چرا که هزینه‌های نگهداری و خورد و خوراک فیل سفید خیلی زیاد بود. با وجود این‌ها شاه راضی به فروش آن نمی‌شد. این دقیقا داستان خیلی از ما‌ها است؛ که دور و بر خودمان را پر از این فیل‌های سفید بدون سود و پرخرج کرده‌ایم.

فیل سفید زندگی ما می‌تواند یک خودرو فرسوده با خرج بالا یا یک سرمایه در بورس با زیان باشند.

بهترین روش های پس انداز کردن حتی برای ولخرج ها

سخن پایانی

روش‌های مختلف و زیادی برای پس‌انداز پول وجود دارند. حالا شما باید با توجه به شرایط زندگی و دریافتی ماهیانه خود، برنامه مفیدی برای این کار بریزید. توجه داشته باشید که پس‌انداز نباید زندگی حال شما را دچار سختی کند، بلکه باید طوری برنامه ریزی کنید که هم از زندگی در حال لذت ببرید و هم یک پشتوانه مالی برای آینده و مواقع بحران داشته باشید.

بهترین روش های پس انداز کردن حتی برای ولخرج ها

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
0
0
پس انداز؟
مگه داریم؟؟!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان