تاریخ انتشار: ۲۳:۰۱ - ۱۳ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

طرز تهیه کوکو سبزیجات

کوکو با سبزیجات؛ یک غذای ساده و سالم و سریع است که می تواند در آشپزی ایرانی ،انتخاب خوبی برای وعده شام و غذای همراه در پیکنیک باشد. با دستورهای پخت ما همرا باشید.

کوکوی رژیمی در فر

 رویداد۲۴ الهام دریابندی:همه ما با بوی خوش کوکو سبزی مادر‌ها و مادربزرگ هایمان خاطره داریم. در آشپزی ایرانی این بار شما را با پخت حرفه‌ای کوکو سبزی آشنا می‌کنیم.برای اولین گام سراغ کوکو سبزی باب میل کودکان می‌رویم:

مواد لازم کوکوی سبزیجات با پنیر پیتزا

سبزی کوکو (تره، جعفری، گشنیز، شوید و سیر تازه): ۱ کیلو
پوره سیب‌زمینی مزه‌دار شده: ۶ عدد
پنیر پیتزای ورقه‌ای: ۵-۴ ورق
زرشک: ۱/۵ قاشق غذاخوری
زردچوبه و دارچین: به مقدار لازم
نمک و فلفل: به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی بدون پالم: به مقدار لازم

طرز تهیه کوکوی سبزیجات با پنیر پیتزا

سبزی ریز شده را با تخم‌مرغ‌های زده شده کاملاً مخلوط کرده، نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین را اضافه کنید. تابه مستطیل نچسبی را روی حرارت گذاشته وقتی روغن داغ شد مایه کوکو را به قطر ۱ تا ۱/۵ سانتی‌متر داخل آن ریخته و رویش را خوب صاف کنید. درب ظرف را گذاشته و روی شعله کم حدود ۲۰ دقیقه قرار دهید. وقتی سرخ شد و از روی حرارت برداشتید، حدود ۱۰ دقیقه درب ظرف را برندارید تا قابل انعطاف شود. پوره سیب‌زمینی را با نمک، فلفل سیاه، زنجبیل و در صورت دلخواه زعفران مزه‌دار کرده و روی سطح کوکو پهن کنید. زرشک را بپاشید و پنیر‌ها را روی سطح آن قراردهید. کوکو را با کمک فویل رول کرده و حدود ۱۵ دقیقه در فر با درجه ۱۷۰ درجه سانتیگراد بگذارید تا پنیر آن ذوب شود.

طرز تهیه کوکو سبزیجات با پنیر پیتزا

در گام دوم آموزش کوکو سبزیجات، سراغ کوکو سبزیجات با کدو سبز می رویم که یک انتخاب عالی برای افراد دیابتی است:

مواد لازم کوکو سبزیجات با کدو

کدو سبز رنده شده خام: سه عدد متوسط

سیب زمینی آبپز رنده شده: دو عدد متوسط

پیاز رنده شده: یک عدد کوچک

سبزیجات ریز خورده شده شامل: شوید، جعفری، پیازچه: یک پیمانه

تخم مرغ : ۳ الی ۴ عدد

روغن مایع یا روغن زیتون برای سرخ کردن به میزان کافی

نمک – فلفل -زردچوبه  به میزان کافی

نعناع خشک در صورت تمایل اندکی

طرز تهیه کوکوی سبزیجات با کدو

تمام این مواد را درون ظرفی ریخته خوب با هم مخلوط کرده تخم مرغ ها، نمک و ادویه جات را به آن اضافه مینماییم.سپس مواد آماده شده را به صورت کوکو یا کتلت درون ماهیتابه دو روی آن را خوب سرخ میکنیم. این کوکو بسیار خوش طمع است.

نکته: در هنگام سرخ کردن کوکو حتما” از شعله کم استفاده نمایید تا کوکو مغز پخت، سرخ شده و روغن آن نسوزد. برای تزیین انید از تکه‌های لیمو و گوجه فرنگی و خیار شور استفاده نمائید.

طرز تهیه کوکو سبزیجات با کدو سبز

در دستور سومی که برای کوکو سبزی ارائه می کنیم، دستوری برای مهمانی های شما به خصوص مراسم های افطار داریم:

مواد لازم برای کوکو سبزیجات رنگی

سیب زمینی ۳ عدد
سبزی کوکویی ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۶ عدد
پیاز کوچک ۲ عدد
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سبزیجات رنگی( کوکو دو رنگ)

برای تهیه کوکوی دو رنگ خوشمزه و مخصوص ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست می‌گیریم، سپس می‌شوییم و با رنده ریز رنده می‌کنیم. در ادامه سیب زمینی رنده شده را به خوبی با دست فشار می‌دهیم تا آب اضافی آن به طور کامل گرفته شود.

حالا سیب زمینی را داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم، در ادامه ۱ عدد پیاز را نیز رنده می‌کنیم و بدون گرفتن آبش به کاسه اضافه می‌کنیم. در ادامه ۳ عدد تخم مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می‌کنیم و با هم ترکیب می‌کنیم تا یکدست شوند.

در این مرحله به سراغ آماده کردن مایه کوکو سبزی می‌رویم. برای این منظور سبزی کوکویی را به صورت ساطوری ریز خرد می‌کنیم، سپس داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم. در ادامه پیاز باقیمانده را رنده می‌کنیم و به کاسه حاوی سبزی اضافه می‌کنیم.

در این مرحله ۳ عدد تخم مرغ باقیمانده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه مواد کوکو سبزی اضافه می‌کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می‌کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم و کمی روغن اضافه می‌کنیم.

توجه داشته باشید که باید از تابه‌ای استفاده کنیم که با حجم مواد متناسب باشد، پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، مایه کوکو سیب زمینی را به تابه اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم یک سمت آن به خوبی خودش را بگیرد و کمی سرخ شود.

پس از اینکه کوکوی سیب زمینی خودش را گرفت، مایه کوکو سبزی را روی مواد کوکو سیب زمینی به صورت یکدست پخش می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا کوکوی سبزی هم خودش را بگیرد و کوکو سیب زمینی هم به خوبی سرخ شود.

در این مرحله یک بشقاب روی درب تابه قرار می‌دهیم و آنرا بر می‌گردانیم. سپس کمی روغن به تابه اضافه می‌کنیم و کوکو را به صورت برعکس داخل تابه قرار می‌دهیم تا سمت کوکو سبزی هم به خوبی سرخ شود. (همچنین می‌توانید مواد را روی هم قرار ندهید بلکه مانند قطعات برش خورده کیک، یک قسمت را از مواد کوکو سیب زمینی و قسمت بعدی را از مایه کوکو سبزی بریزید. این کار کاملا سلیقه‌ای است).

پس از اینکه دو سمت کوکو به خوبی سرخ شد کوکوی دو رنگ ما آماده است. آن را در ظرف مورد نظرمان قرار می‌دهیم و به صورت دلخواه برش می‌زنیم. در پایان مقداری خیارشور و گوجه خرد می‌کنیم و به همراه کوکو‌ها سرو می‌کنیم.

طرز تهیه کوکو سبزیجاترنگی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آشپزی ایرانی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
سیامک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
1
3
سلام و عرض ادب و احترام. ضمن تشکر ازشما خواهشمندم طرز تهیه غذاهای ساده دیگه مثل"کتلت"روهم بگذارید.ممنون از سایت خوب رویداد ۲۴
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
0
0
والا کوکو درست کردن هم اعدام داره
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان