تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱

جوان‌سازی پوست با پوست پرتقال

یکی از موادی که در طبیعت و در دسترس همه ما به‌ویژه این روزهاست پوست پرتقال است. بسیاری از ما این ماده را به آسانی دور می‌ریزیم درصورتی‌که باید بدانید پوست پرتقال ماده ای مغذی و جوانساز و روشن کننده برای پوست صورت است.

ماسک‌ پرتقال

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: یکی از موادی که در طبیعت و در دسترس همه ما به‌ویژه این روزهاست پوست پرتقال است. بسیاری از ما این ماده را به آسانی دور می‌ریزیم درصورتی‌که باید بدانید پوست پرتقال ماده‌ای مغذی و جوانساز و روشن کننده برای پوست صورت است.

برخی از افراد از نبود مواد در دسترس برای تهیه ماسک گلایه دارند. امروز می‌خواهیم در مورد ماده‌ای صحبت کنیم که به‌ویژه در این فصل در دسترس همه است و با آن می‌توانید ماسک‌های متنوع درست کنید.

این ماده که در مورد آن صحبت می‌کنیم پوست پرتقال است. این ماده به دلیل داشتن ویتامین ث بسیار زیاد می‌تواند تاثیر زیادی در روشن‌کردن پوست شما داشته باشد. پوست پرتقال سرشار از پلی فنول، لیمونین ویتامین ث، ویتامین ب ۶، فولات، کلسیم و سایر مواد مغذیست که همگی برای پوست ترکیباتی بسیار عالی و موثرند.

به گزارش رویداد۲۴ جالب است بدانید لیمونین موجود در پوست پرتقال خاصیت ضد سرطانی دارد و اسانس پوست پرتقال خاصیت ضد التهابی دارد که به هیدارته نگه داشتن پوست کمک می‌کند. ویتامین "ث" خاصیت احیا و بازسازی دارد و مانع از افتادگی زودرس پوست می‌شود.

خواص پوست پرتقال برای صورت

همان‌گونه‌که گفتیم پوست پرتقال برای پوست خواص شگفت‌انگیزی دارد برای نمونه خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی و سرشار از آنتی اکسیدان مواد مغذی مفید برای پوست به خصوص ویتامین ث است و پوستتان را روشن و شفاف می‌کند و آن را جوان نگه می‌دارد.

پوست پرتقال هم‌چنین در بستن منافذ باز پوست کمک می‌کند و جوش‌های سرسیاه را از بین می‌برد و با این کار سبب می‌شود پوست صاف و یکنواخت شود.

ویتامین ث موجود در پوست پرتقال میتواند تولید الاستین و کلاژن در پوست را تحریک کند به لیفت و محکم شدن پوست کمک کرده و سبب نرمی و صافی پوست می‌شود.

شما می‌توانید از پوست پرتقال و ترکیب آن با مواد طبیعی دیگر برای خود اسکراب و لایه‌بردار و مرطوب‌کننده درست کنید و با آن‌ها پوستتان را شاداب نگه دارید.

ماسک‌ پرتقال اعجاب‌انگیز

پیش‌گیری از پیری زودرس با پوست پرتقال

یکی از ویژگی‌ها و خواصی که پوست پرتقال دارد این است که به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی سبب ازبین رفتن چین و چروک در پوست و پیری زودرس می‌شود.

حتما تاکنون توجه کرده‌اید که اگر آب پوست پرتقال به چشمتان بپاشد آن را می‌سوزاند و حس خوبی به شما دست نمی‌دهد این به دلیل وجود مقدار بالای اسید سیتریک موجود در پوست پرتقال است و همین ویژگی سبب می‌شود که اگر جوش و آکنه‌ای روی پوستتان دارید این ماده آن را خشک و از بین ببرد.

از دیگر ویژگی‌های پوست پرتقال خاصیت لایه برداری و از بین بردن لک‌های صورت است بنابراین پوستتان را سالم و شاداب نگه می‌دارد.

ماسک روشن کننده با پوست پرتقال

در این مطلب چند ماسک را به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانید آن‌ها را با پوست پرتقال درست کنید.

اگر پوستتان خشک و بی‌آب است می‌توانید از ماسک روشن کننده پوست پرتقال و آلوئه ورا استفاده کنید. برای درست‌کردن این ماسک. نصف قاشق چای خوری پودر

پوست پرتقال را با ۲ قاشق غذاخوری برنج پخته و ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و خمیر بدست آمده را روی پوست صورت بکشید.

اجازه دهید این ماسک ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید.

اگر پوستتان چرب است می‌توانید مقدار مساوی پودر پوست پرتقال را با ماست کم چرب مخلوط کرده چند قطره آب لیمو به آن بیفزایید. این ترکیب را به مدت ۳۰ دقیقه

روی صورتتان بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید. از این ماسک می‌توانید سه تا چهار بار در هفته بهره ببرید.

ماسک آبرسان پوست پرتقال

یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که باید برای پوستتان انجام دهید آب‌رسانی به آن است. ترکیب پوست پرتقال و عسل می‌تواند این آب‌رسانی را برای شما انجام دهد.

برای درست‌کردن این ماسک باید ۱ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را با ۱ قاشق چای خوری گلاب و عسل مخلوط کنید و خمیر به‌دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت بمالید و سپس با آب سرد بشویید و از کرم آبرسان استفاده کنید.

ماسک پوست پرتقال برای پوست چرب

کسانی‌که پوست چربی دارند می‌خواهند این چربی را از آن بگیرند، چون معمولا سبب می‌شود پوستشان برق بزندو بسیاری از این ویژگی خوششان نمی‌آید. پوست پرتقال می‌تواند چربی اضافه را از پوست شما بزداید ضمن این‌که از پوست دربرابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

۱ قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال را با ۱ قاشق چایخوری آرد جو دو سر مخلوط کرده و ۱ فنجان کوچک آب به آن بیفزایید. این کار را تا جایی ادامه دهید تا خمیری به دست آید سپس آن را به مدت۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید تا خشک شود سپس با آب سرد بشویید.

می‌توانید هفته‌ای ۱ – ۲ بار از این ماسک برای پاکسازی ملایم پوست استفاده کنید.


بیشتر بخوانید:  چگونه چروک گردن را از بین ببریم؟


ماسک پوست پرتقال برای پوست خشک

برای پوست‌های خشک هم پوست پرتقال معجزه می‌کند. اگر پوستی خشک و غیر منعطف دارید میتوانید ۱ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی پوست بمالید و بعد از نیم ساعت با آب ولرم بشویید و از کرم آب‌رسان استفاده کنید.

از بین بردن جوش و آکنه با پوست پرتقال

به گزارش رویداد۲۴ همان‌گونه‌که در بالا اشاره کردیم پوست پرتقال به دلیل موادی که در خود دارد سبب از بین‌بردن و خشک‌کردن جوش‌های صورت می‌شود.
پودر پوست پرتقال را با آب گریپ فروت خمیر کنید و به مدت نیم ساعت روی آکنه‌ها قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. از این ماسک می‌توانید هفته‌ای ۳ بار بهره بگیرید.

ماسک نرم کننده پوست پرتقال

از ترکیب پوست پرتقال و شیر میتوانید یک ماسک صورت نرم کننده و روشن کننده تهیه کنید. شیر خاصیت پاک کنندگی طبیعی دارد و سلول‌های مرده پوست را از بین برده و در روشن و سفید شدن پوست نقش موثری بازی می‌کند.

مقداری شیر را با پودر پوست پرتقال مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند و سپس روی صورت بکشید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

هنگامی‌که این ماسک را روی صورتتان می‌گذارد بلافاصله پس از شستن و خشک‌کردن پوستتان متوجه نرمی آن خواهید شد.

جالب است بدانید اگر از این ماسک به شکل مداوم استفاده کنید خواهید دید که افزون‌بر نرمی پوست لک‌های ناشی از آفتاب و نور خورشید را هم از بین خواهد برد.

مراقبت از پوست

بستن منافذ باز صورت با پوست پرتقال

یکی از مسائل آزاردهنده برای پوست بازبودن منافذ آن است چیزی که سبب می‌شود پوست صاف و یکنواخت نباشد. با ترکیب پوست پرتقال و ماست می‌توانید منافذ پوستی را تا اندازه زیادی کم کنید.

برای این ماسک ۱ قاشق غذا خوری پودر پوست پرتقال را با ۲ قاشق غذا خوری ماست ساده ترکیب کنید و به آن یک قاشق چا‌خوری پودر بلغور جو دوسر بیفزایید تا خمیری به شما دهد. این خمیر را روی پوست بکشید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند سپس آن را با آب سرد بشویید.

ماسک روشن کننده قوی با پوست پرتقال

پوست پرتقال خواص زیادی دارد، اما مهم‌ترین آن روشن‌کنندگی‌اش است. بسیاری از تیرگی زانو و آرنج و زیر بغل رنج می‌برند اگر شما هم جزو این دسته هستید از پوست پرتقال غافل نشوید.

مقدار مساوی پودر پوست پرتقال و زردچوبه را مخلوط کرده و با گلاب خمیر کنید و روی نواحی تیره پوست بکشید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید و از کرم مرطوب کننده یا کرم روشن کننده استفاده کنید.

لایه برداری صورت با پوست پرتقال

یکی از کار‌های مهمی که باید برای پوستتان انجام دهید لایه‌برداری آن است. پوست پرتقال یک لایه‌بردار طبیعی و قوی و موثر برای پوست شماست.

برای درست‌کردن اسکراب با پوست پرتقال کافیست ۱ قاشق غذاخوری از آن را با ۲ قاشق چای‌خوری شکر قهوه‌ای و ۲ قاشق روغن زیتون مخلوط کنید تا قوام آن مانند اسکراب شود.

اسکراب طبیعی پوست پرتقال را چند دقیقه روی صورت ماساژ دهید و سپس صورت را بشویید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان