تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

تکلیف واردات خودروی دست دوم مشخص شد

به‌رغم مخالفت سرسختانه برخی نمایندگان با واردات خودرو دست دوم، اما بر اساس اعلام وزارت صمت، لایحه واردات خودرو‌های دست دوم به ایران در دولت تصویب و برای تعیین تکلیف نهایی با قید دو فوریت به مجلس ارائه شده است.

تکلیف واردات خودروی دست دوم مشخص شد

رویداد۲۴ در طرح پیشنهادی وزارت صمت که به تصویب دولت رسیده است، واردات خودرو دست دوم که عمر آن‌ها در محدوده پنج سال است مجاز خواهد بود، به شرط آنکه استاندارد سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست را پاس کنند.

بر اساس این لایحه دو فوریتی که برای الحاق به قانون ساماندهی صنعت خودرو تدوین شده است هر شخص حقیقی می‌تواند بدون داشتن کارت بازرگانی نسبت به واردات خودرو اقدام کند.

دولت در حالی لایحه پیشنهادی خود برای واردات خودرو‌های دست دوم را به مجلس ارسال کرده است که کمتر از شش روز دیگر استیضاح وزیر صمت در صحن مجلس برگزار می‌شود و تکلیف ابقا یا برکناری رضا فاطمی‌امین روشن شود.

او روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره بازار خودرو گفت: راه‌حل سریع بازار خودرو، واردات خودرو‌های کارکرده است؛ بنابراین دولت لایحه دو فوریتی واردات خودرو‌های کارکرده را مصوب کرد. فاطمی‌امین ابراز امیدواری کرد که این مصوبه در مجلس نیز به سرعت پیگیری شود.

در همین زمینه خبرآنلاین نوشت: وزارت صمت تلاش گسترده‌ای برای واردات خودرو را در دستور کار قرار داد و وعده‌ها نیز حکایت از آن داشت که در سال ۱۴۰۱ خودرو‌های وارداتی از راه خواهند رسید. این در حالی است که هنوز همان تعداد اندک خودرو‌های وارداتی نیز به دست متقاضیان و مشتریان نرسیده است.


بیشتر بخوانید: قیمت خودرو‌های وارداتی در بازار


تنها شرط واردات خودرو دست دوم

حالا در سرنوشت‌سازترین لحظات، وزیر صمت در تلاش است برگ دیگری را با دریافت مجوز واردات خودرو دست دوم رو کند. در این قالب لایحه‌ای تدوین و به مجلس ارسال شده است.

سخنگوی وزارت صمت گفت که در طرح پیشنهادی وزارت صمت برای واردات خودرو‌های کارکرده عمر خورو‌ها باید در محدوده پنج سال باشد و استاندارد سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست را پاس کند.

البته وزارت صنعت، معدن و تجارت قید زمانی را نیز پیش‌بینی و لایحه مذکور را دو فوریتی به مجلس ارائه کرده است. این لایحه دو فوریتی برای الحاق به قانون ساماندهی صنعت خودرو به دولت تدوین شده است.

تنها شرط پیش‌بینی‌شده این است، خودرویی که وارد می‌شود تابع قوانین گمرک است و باید استاندارد سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست را پاس کند. نکته اینجاست که بسیاری از کارشناسان معتقدند حتی این تلاش‌ها اگر منجر به نتیجه نیز شود نمی‌تواند وزیر را از مهلکه رای اعتماد سوم در کمتر از دو سال بیرون بیاورد.

قیمت خودرو در بازار نیز از زمان روشن شدن زمان استیضاح با ریزش مواجه شده و مقامات وزارت صمت امیدوارند با طرح جدید، شرایط برای بازار خودرو در روز‌های پیش رو بهبود یابد. هر چه هست وزیر صنعت، معدن و تجارت روز‌های سختی را در پیش دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واردات خودرو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
کوروش کبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
0
0
یعنی هر کاری که زمان روسای جمهور قبلی حرام بود ،و توسط همین وزرا و نماینده های فعلی غیر شرعی اعلام شده بود ،حالا حلال است ،،،،یعنی از گوه......... بدتر است ،!!!!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان