تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

اشتباهاتی که به طلاق می‌انجامد

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین تصمیماتی که هر فرد می‌گیرد تصمیم به ازدواج است. هر کسی به‌دنبال ازدواج مناسب و موفق است بنابراین جدایی همواره ناراحت‌کننده است و افراد تلاش می‌کنند تا جای ممکن از آن دوری کنند اما اشتباهاتی وجود دارد که انجام آن‌ها زندگی را به سمت طلاق و جدایی هدایت می‌کند.

اشتباهاتی که به طلاق می‌انجامد

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: انسانی که ازدواج می‌کند از ابتدا به دنبال جدایی و رسیدن به طلاق نیست. همه معمولا با عشق ازدواج می‌کنند و می‌خواهند این عشق همواره در درازای زندگی همراهشان باشد، اما اگر تنها به خواستن بود دیگر نباید شاهد طلاق و جدایی آن هم این اندازه زیاد می‌بودیم.

دو فرد که با هم ازدواج می‌کنند از دو خانواده و فرهنگ گوناگون هستند بنابراین شاید کوچک‌ترین مسائل گاه سبب مشکلات بزرگی شود. هر اندازه بتوان اشتباهاتی که افراد را به سمت طلاق می‌برد شناخت و نسبت به آن‌ها آگاه شد می‌توان تنش را در زندگی کم کرد و این‌گونه از طلاق دور ماند.

به گزارش رویداد۲۴ در ابتدای زندگی تفاوت سلیقه و فرهنگ‌ها شاید مدام وجود داشته باشد اگرچه چندان جدی و خطرناک نیستند، اما این مسائل اگر حل نشوند و پس از سال‌ها هم‌چنان وجود داشته باشند می‌توانند برای زندگی مشترک تهدیدی جدی محسوب شوند.

در این نوشته به برخی اشتباهات مهم اشاره می‌کنیم که شاید در نگاه نخست ساده باشند، اما برای زندگی مشترک بسیار خطرناکند.

اشتباهاتی که سبب طلاق می‌شوند

۱-درگیری‌های مالی

یکی از دلایل مهم در جدایی وضعیت اقتصادی و مسائل مالیست. درک نکردن وضعیت مالی همسر و داشتن چشم‌داشت و توقعات نابه‌جا از دلایل اصلی نابودی زندگی در میان زوجین است. این موضوع در گذشته کم‌تر دیده می‌شد، اما امروز با تغییر سبک زندگی و تجمل‌گرایی این موضوع به تهدیدی جدی برای زندگی زناشویی بدل شده است. موضوعی که آن‌ها را هر روز بیش از گذشته به سمت دادگاه‌های خانواده می‌کشاند.

۲-تصمیمات نادرست و شتاب‌زده

هنگامی‌که زن و مرد با هم ازدواج می‌کنند در ابتدا احساسات زیادی دارند و عشق و دوست‌داشتن در میان آن‌ها درحال فوران است، اما به‌مرور و کم‌کم این احساسات فروکش می‌کند و این‌جاست که ممکن است از برخی اخلاق و رفتار‌های فرد مقابل و یا خانواده‌ها ناراضی باشند. برخی در این‌گونه مواقع بدون مشورت دست به کار‌هایی می‌زنند و تصمیماتی می‌گیرند که شتاب‌زده است و از روی آگاهی نیست.

روابط میان همسران

۳-فخر فروشی

به گزارش رویداد۲۴ از دیگر دلایلی که منجر به طلاق می‌شود فخر فروشی همسر‌ها به هم است. در ابتدا باید بدانید ازدواج تصمیمی مهم و اساسی در زندگیست بنابراین اگر هنوز به اندازه کافی بزرگ نشده‌اید و به دنبال بازی هستید زندگی خود و دیگری و البته خانواده‌ها را نابود نکنید.

از سوی دیگر زن و مرد باید در ابتدا و پیش از ازدواج فکر و چشم خود را کامل باز کنند و تمامی مسائل و اختلافات و شباهت‌ها و تفاوت‌های خود و دیگری و هم‌چنین سبک فرهنگ و خانواده‌ها را منطقی بررسی کنند تا بعد‌ها به مشکل برنخورند. برخی از زوجین پس از فروکش‌کردن احساسات اولیه متوجه تفاوت‌های خود با دیگری از نظر سطح مالی و فرهنگی و تحصیلی می‌شوند گویی آن‌ها را تا امروز ندیده بودند و این‌گونه دست به فخرفروشی می‌زنند چیزی که زندگی را به‌سرعت به سمت طلاق و فروپاشی پیش می‌برد.

۴-خیانت همسر

خیانت همواره یکی از موارد و دلایلیست که زندگی را نابود می‌کند، اما خیانت همیشه به این معنی نیست که شخص دیگری وارد زندگی و احساس دیگری شده باشد گاه یک دروغ می‌تواند تمام احساسات طرف مقابل را نابود و احساسات او را جریحه‌دار کند.

خیانت هم‌چنین می‌تواند نپذیرفتن مسئولیت و تعهداتی که دو تن در ابتدای زندگی به هم داده‌اند، اما کم‌کم با آغاز فراز و نشیب‌های زندگی آن‌ها را فراموش می‌کنند و به آن‌ها عمل نمی‌کنند. این مسائل می‌تواند همسران را از هم ناامید کند تا اندازه‌ای که به جدایی بیندیشیند.


بیشتر بخوانید: اهمیت مشاوره در زندگی


۵- اولویتی جز همسر و زندگی

این موضوع در میان مردان بیش‌تر است این‌که تمام فکرشان در کار و به‌دست‌آوردن پول خلاصه می‌شود چیزی که شاید لازم باشد، اما تمام زندگی نیست. زن‌ها دوست دارند مورد توجه باشند و همسرشان وقتی برای آن‌ها بگذارد، اما هنگامی‌که این‌گونه نمی‌شود زوجین هر روز بیش‌تر از هم دور می‌شوند و زندگی به سمت جدایی می‌رود.

۶- نداشتن روابط جنسی

داشتن روابط جنسی و توجه به خواست جنسی و احساسی هم یکی از مهم‌ترین ارکان زندگی مشترک است. در زندگی مشترک زن و مرد در تمامی مسائل با هم شریکند و این شامل شریک بودن در احساسات هم نیز می‌شود. تداوم رابطه میان آن‌ها به شکلی اجتناب ناپذیر به احترام گذاشتن به خواسته‌های یکدیگر بستگی دارد.

اشتباهاتی که به طلاق می‌انجامد

به گزارش رویداد۲۴ زنان و مردان دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند در حالی که زنان بیشتر به توجه نیاز دارند و خواستار این هستند که مورد نوازش قرار بگیرند، مردان دوست دارند با همسران خود رابطه جنسی برقرار کنند. زن و مرد باید به احساسات و خواست خود واقف باشند و در مورد آن با هم گفتگو کنند؛ از نیاز و خواست هم بگویند و تلاش کنند با هم دراین مورد مانند دیگر مسائل زندگی به توافق رسند در غیراین صورت پیامد‌های خوبی در پی نخواهد داشت.

۷- استفاده از واژگان کنایه‌آمیز

از گذشته گفتند و شنیده‌ایم که از محبت است که خار‌ها گل می‌شوند و هیچ کسی نیست که نتوان احساس و رفتارش را با مهر و محبت رام کرد درواقع هیچ کسی را نمی‌توان پیدا کرد که دوست نداشته باشد مورد ارج و محبت دیگری قرار بگیرد درواقع انسان نیازمند محبت دیگریست به‌ویژه اگر این شخص همسرش باشد و چه چیز بهتر از محبت و دوست‌داشته شدن و ابراز آن.

اگر زن و شوهر به هم محبت کنند و در گفتگو و سخن‌گفتن با هم از واژگان زیبا و محبت‌آمیز استفاده کنند هر روز عشق و علاقه بیش‌تری را در رابطه زناشویی خود تجربه خواهند کرد. بر عکس این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که زن و مرد برای آزردگی خاطر همدیگر از کلمات نیش دار و سنگین استفاده می‌کنند و به واسطه این جملات کنایه آمیز از یکدیگر فاصله می‌گیرند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان