تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲

تزیین سالاد کاهو

انسان‌ها در کنار غذاهای خود از سالاد استفاده می‌کنند یکی از سالادهای پر طرفدار بعد از سالاد شیرازی، سالاد فصل است. درست کردن سالاد و تزیین روی آن بستگی به سلیقه شخص دارد.

تزیین سالاد کاهو

رویداد۲۴ نازنین احمدی: سالاد یک پیش غذای ساده و سالم و خوشمزه است. که در آن می‌شود هر نوع سبزیجاتی نظیر: کاهو، کلم سفید، کلم قرمز، کلم بروکلی، گوجه، خیار، هویج تا لبو و زیتون و ذرت را استفاده کرد. 

روش‌های تزیین روی سالاد کاهو

در دنیای رنگارنگ سالادها با بافت ها و طعم های مختلف سالاد آشنایی دارید. سالاد، این پیش غذای بی نظیر سرشار از ویتامین ها و فیبر طبیعی است. که این ویتامین و فیبر به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. 

روش تزیین ساده، سالاد

یکی از معمولی ترین روش تزیین، روش بدون نظم است یعنی تمامی سبزیجات را با هم مخلوط کنیم. در این نوع روش تزیین بعد از خرد کردن کلم آن را به مدت ده دقیقه در محلول آب و 1 قاشق سوپ خوری سرکه بریزید و پس از آن خوب بشویید و در سالاد استفاده کنید.

مواد لازم

کاهو           1 عدد

گوجه         2 عدد

خیار           2 عدد

کلم سفید    4/1

تزیین سالاد فصل به روش نواری

این مدل تزیین یک تزیین بسیار ساده است چون به صورت لایه‌هایی از خیار، گوجه، هویج، کلم سفید، کلم بنفش، کلم بروکلی و هر سبزیجاتی که دوست دارید را کنار هم قرار می‌دهیم. برای اینکه در تمام جای ظرف مواد به طور یک‌نواخت پر شده و رنگها کنار هم جلوه قشنگی پیدا می‌کنند و سالاد زیباتر نشان میدهد.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی و خوشمزه


چگونه سالادی زیبا و ساده تزیین کنیم

برای تزیین سالاد نیازی نیست تا از روش های خاصی استفاده شود. همین که از سبزیجات و میوه‌های رنگارنگ استفاده کنید باعث می‌شود تا سفره مهمانی های شما رنگین تر شود.

درست کردن سس سالاد برای تزیین

برای درست کردن سس سالاد سعی کنید آب لبو همیشه در فریزر داشته باشید و یا هویج داشته باشید تا آب هویج و آب لبو را در سس بریزید زیرا به سس مایونز رنگ و طعم بهتر میدهد.

تزیین سالاد کاهو

 ارده، روغن زیتون، آب غوره و یا آب لیمو را می‌توان در سالاد به جای سس استفاده کرد.

تزیین سالاد با گل‌هایی از جنس سبزیجات

به گزارش رویداد۲۴ برای درست کردن تزیین گل روی سالاد نیاز به کمی مهارت دارید ولی با تمرین و فیلم آموزشی نیز به این مهارت دست پیدا می‌کنید. در این مدل تزیین سالاد با موادی که در دست داریم چند تا گل درست کنیم و روی سالاد را با گل هایی از گوجه و هویج و برگهای از خیار و کاهو و جعفری تزیین کنیم.

تزیین سالاد با اشکال مختلف

در این نوع تزیین سالاد  کاهو، خیار، کلم، لبو، هویج و  سبزیجات دیگر را با رنده مخصوص سالاد به شکلهای مختلف  درست می‌کنند.

سالاد هفت رنگ

سالاد فصل از یک تعداد محدودی از مواد اولیه مانند کاهو، خیار، گوجه و هویج تشکیل می‌شود. ولی بهترین نوع سالاد باید متشکل از چندین سبزیجات مختلف با رنگهای متفاوت باشد تا تمام مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز به بدنمان برسد.

لایه‌های رنگی و مختلف مواد سالاد را به ترتیب در ظرف بچینید. برای لایه خیار شور و زیتون مواد را با هم ترکیب کنید.

تزیین سالاد کاهو

سالاد میوه رنگین کمانی

یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین سالادهای دنیا، سالاد میوه است. چون تمام طعم و مزه در این سالاد یافت می‌شود. در این سالاد می‌توان از تمام میوه ها استفاده کرد از میوه های ترش گرفته تا شیرین و آبدار.

بعضی از بچه ها از خوردن میوه لذت نمی‌برند ولی با درست کردن سالاد میوه به خاطر خوشمزگی و رنگارنگ بودن آن قطعا خیلی خوششان می‌آید. از سالاد میوه می‌توان در صبحانه استفاده کرد.

زمان نگهداری سالاد در یخچال

سالادهایی که سسی خاص دارند باید در همان لحظه سرو شده و خورده شوند. و نباید در یخچال نگهداری شود. چون سس در سالاد باعث از بین رفتن بافت سالاد می‌شود و مزه آن تغییر می کند ولی سالادی که در آن سبزیجات است و سسی در آن به کار نرفته می‌توان تا 2 روز در یخچال نگهداری کرد.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان