تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

کدام خودروی خارجی امروز از گمرک ترخیص می‌شوند؟

به گفته رئیس کل دادگستری هرمزگان موانع ترخیص ۱۰۰۰ خودروی خارجی از بنادر و گمرکات هرمزگان برداشته شد.

کدام خودروی خارجی امروز از گمرک ترخیص می‌شوند؟
رویداد۲۴ مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: در جریان پنجاه و سومین بازدید مسئولان قضایی از حوزه بنادر و گمرکات استان، رسیدگی به ۶ موضوع در دستور کار ویژه قرار داشت.

به گزارش تسنیم، او تصریح کرد: یکی از این دستور کار‌ها مربوط به تعیین تکلیف ۱۰۰۰ خودروی خارجی وارداتی بود که حدود هشت ماه در بنادر استان به دلیل عدم صدور مجوز استاندارد معطل بودند و با اقدام به موقع دستگاه قضایی امروز این مشکل به صورت کامل حل شد.

وی گفت: در نتیجه دستور قضایی صادر شده در دهم مردادماه امسال جهت تسریع در ترخیص ۱۰۰۰ دستگاه خودروی خارجی وارداتی از بنادر استان پس از انجام مراحل اداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با تأیید سازمان ملی استاندارد از امروز این خودرو‌ها آماده تحویل به خریداران می‌شوند.

رئیس کل دادگستری هرمزگانخاطرنشان کرد: در پی گزارش‌های واصله مبنی بر واردات حدود یک‌هزار دستگاه خودروی هیوندای النترا، توسان، کریتا، اکسنت و سان‌یانگ به کشور و معطلی چندماهه آن‌ها در بنادر استان هرمزگان، دهم مردادماه امسال با صدور دستور ویژه قضایی از ادارات استاندارد، بنادر و دریانوردی و گمرکات خواسته شد ضمن پیگیری سریع موضوع از مرکز، برای تعیین تکلیف و ترخیص این خودرو‌ها اقدام کنند.

قهرمانی تصریح کرد: همچنین در این دستور به دادستان مرکز استان هرمزگان و مدیرکل تعزیرات حکومتی نیز مأموریت داده شد به منظور جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده احتمالی با ورود به موضوع تأخیر به وجود آمده در ترخیص خودرو‌های وارداتی، شرکت‌های واردکننده را مکلف کنند که به سرعت، فرآیند ترخیص این خودرو‌ها را انجام دهند.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واردات خودرو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
0
0
حتما صاحب ماشین های وارداتی ازاقازاده ها حتی شاید پسراژه ایی بود ه باشد اخرپشت بیشترپرونده های درشت دلالش پسراژه ایی قراردارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
0
0
قرار بود خودروهای ارزان اقتصادی با کیفیت دسته دوم وارد بشه مثل کمری و هیوندا و هندا و تویوتا مدل دوهزار ده نه لندکروزر مدل سال
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان