تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲

مشخصات پهپاد اسرائیلی اسکای لارک ۲

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های پهپاد Skylark II خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی پهپاد Skylark II

رویداد۲۴ حسین فلاحی: پهپاد Skylark II، یک سیستم وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV) تاکتیکی برد نزدیک است که عمدتاً برای اسرائیل و کانادا طراحی شده است.

Skylark II یک سامانه هواپیمای بدون سرنشین تاکتیکی با برد نزدیک است که عمدتاً برای نیروهای دفاعی اسرائیل، کانادا و کره برای انجام عملیات اطلاعاتی، نظارتی، اکتساب هدف و عملیات شناسایی طراحی شده است. این پهپاد توسط شرکت Elbit Systems طراحی و تولید شده است. این پهپاد اولین بار در سال 2006 رونمایی شد و از Skylark I گرفته شده است.

این پهپاد در درجه اول برای شناسایی بدترین آب و هوا، جمع آوری داده ها و علامت گذاری هدف برای ماموریت های بیش از 50 کیلومتر استفاده می شود.

سفارشات و تحویل پهپاد اسرائیلی اسکای لارک ۲

در نوامبر 2009، دو پهپاد اسرائیلی اسکای لارک ۲ توسط ارتش چک به قیمت 50 میلیون CZK (حدود 3 میلیون دلار) خریداری شد. ارتش کره این هواپیما را در یک فرآیند مناقصه در دسامبر 2007 انتخاب کرد.

ارتش کانادا پنج Skylarks را به عنوان بخشی از برنامه توسعه ناوگان پهپاد خود خریداری کرد. این پهپادها برای عملیات در اسرائیل، افغانستان و عراق مستقر شدند. ارتش کانادا در حال برنامه ریزی برای خرید پنج پهپاد دیگر در آینده است زیرا قیمت آنها کمتر از پهپادهای معمولی است.

طراحی اسکای لارک ۲

Skylark II یک سیستم مینی پهپاد دست پرتاب توسط انسان است که برای عملیات در میدان جنگ با استفاده از وسایل نقلیه صحرایی کلاس Humvee طراحی شده است. این پهپاد می تواند توسط یک خدمه دو نفره از یک ایستگاه کنترل زمینی (GCS) اداره شود. این وسیله نقلیه با پرتابگر داخلی، GPS، دوربین شب و نشانگر لیزری تعبیه شده است.

مشخصات فنی پهپاد Skylark II

این دستگاه خود متکی می تواند تصاویر و ویدیوهایی با وضوح بالا از میدان های جنگ تحت شرایط نامساعد جوی ثبت کند.

حسگرهای اسکای لارک ۲

Skylark II مجهز به چند حسگر الکترواپتیکال/مادون قرمز، نمایشگر متقابل جفت شده، تصویرگر حرارتی، روشنگر لیزری و نشانگر لیزر نوری است که برای هدف قرار دادن میدان های جنگ استفاده می شود. تصویرگر حرارتی برای گرفتن تصاویر با وضوح بالا در طول شب با نفوذ از میان ابرها، باران، دود، مه و مه دود استفاده می شود.


بیشتر بخوانید:

بهترین پهپاد‌های انتحاری جهان

رتبه بندی قدرت های پهپادی جهان


موتور اسکای لارک

Skylark II از یک موتور الکتریکی تولید شده توسط Bental Industries نیرو می گیرد. این موتور می تواند حداکثر 4 کیلو وات تولید کند. این پهپاد توسط یک بسته باتری موجود در غلاف محموله زیر بوم اصلی کنترل می شود.

این پیشرانه از موتورهای آهنربای دائم دو کاناله استفاده می کند. یک کنترلر در هنگام کروز یک کانال را خاموش می کند زیرا به برق کمتری نیاز دارد.

مشخصات فنی پهپاد Skylark II

اگر یکی از سیستم ها از کار بیفتد، کنترل به طور خودکار به سیستم دیگری تغییر می کند و به پهپاد اجازه می دهد ماموریت را ادامه دهد یا لغو کند و سالم به زمین بازگردد.

کارایی پهپاد اسرائیلی اسکای لارک ۲

Skylark II دارای محموله 10 کیلوگرمی است و قادر به پرواز تا 6 ساعت است. این پهپاد می تواند در ارتفاعات متوسط ​​و کم کار کند. سقف سرویس آن 4572 متر و حداکثر ارتفاع 16000 فوت است. حداکثر وزن برخاست و بار این هواپیما به ترتیب 43 کیلوگرم و 10 کیلوگرم است.

پردازش، بازیابی و ذخیره داده های بلادرنگ توسط ایستگاه کنترل زمینی انجام می شود. دو اپراتور خدمه می‌توانند سیستم GCS را کنترل کنند، که شامل یک پایانه داده زمینی، یک پایانه ویدئویی از راه دور و یک تستر/لودر خط پرواز است. برای تبدیل داده های حسگر از فناوری پیشرفته تجاری خارج از قفسه استفاده می شود.

اسکای لارک سه

در فوریه 2016، Elbit Systems از سیستم هوای بدون سرنشین Skylark 3 رونمایی کرد. Skylark 3 برای پشتیبانی از واحدهای سطح تیپ و لشکر طراحی شده است که دارای طول بال 4.8 متر (15.7 فوت) و حداکثر وزن برخاست 45 کیلوگرم (99 پوند) با 10 کیلوگرم (22 پوند) بار است.

این پهپاد از یک پرتابگر پنوماتیک روی زمین یا سوار بر وسیله نقلیه، با برد عملیاتی بیش از 54 نانومیل (62 مایل؛ 100 کیلومتر)، سقف سرویس 15000 فوت (4600 متر) و استقامت پرواز تا حداکثر 6 ساعت استفاده می شود.  دو وسیله نقلیه هوایی می توانند به طور همزمان با استفاده از یک ایستگاه کنترل زمینی مشترک اداره شوند.

ویژگی‌های پهپاد اسرائیلی اسکای لارک ۲

ساخت: اسرائيل

معرفی: ژوئن 2006

طول بال ها: 5 متر

حداکثر وزن برخاست: 43 کیلوگرم

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما