تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۹ دی ۱۴۰۲

فیلم نبرد گوزن یالدار با پلنگ و گراز‌ها برای نجات بچه‌اش

لحظه‌ای شگفت انگیز از حیات وحش را تماشا کنید که پلنگ یک گوزن یالدار تازه متولد شده بیمار را می‌بیند و سعی می‌کند آن را شکار کند، اما با واکنش گوزن مادر مواجه می‌شود.

شکار گوزن یالدار

رویداد۲۴ حسین فلاحی: این منظره باورنکردنی توسط "ناداو اوسندریور"، یک کارفرما، در حالی که با دوستانش در حال رانندگی در پارک ملی کروگر بود ثبت شد. ناداو در شرح داستان گفت: « با چند تن از دوستانم به رانندگی رفتیم. صبح زود وارد دروازه فابنی شدیم و تصمیم گرفتیم برای جستجوی سگ‌های وحشی به سمت جنوب برویم. دیدن سگ‌های وحشی ماموریت ما بود! درست به محض ورود پلنگی را روی درخت دیدیم. سپس کمی آن طرف تر یک سگ وحشی را دیدیم. هنگام مشاهده سگ وحشی، دوست قدیمی و محیط بان من، ژان گراهام با من تماس گرفت و به من گفت که یک بچه گوزن یالدار را پیدا کرده که مجروح شده است. او گفت یک پلنگ نیز در اطراف پرسه می زند. تصمیم گرفتیم فورا به آنجا برویم.»

ناداو افزود: «وقتی به آنجا رسیدیم، گوزن مادر دور گوساله پرسه می‌زد و از آن مراقبت می‌‎کرد. کرکس‌ها نیز به نزدیکی محل حادثه آمده بودند. در صحنه بعدی، پلنگ را دیدیم که به سمت گوساله هجوم برد. گوزن مادر به محض دیدن پلنگ وارد عمل شد و به آن حمله‌ور شد! پلنگ سپس در میان بوته‌ها ناپدید شد. در حالی که پلنگ در حال استراحت در میان بوته‌ها بود، ناگهان سروکله خانواده‌ای از گرازهای وحشی پیدا شد. آنها پس از چند بار تعقیب و گریزبا گوزن مادرشروع به خوردن بچه گوزن کردند! حتی در یک صحنه گراز وحشی با عاج خود گوساله را سوراخ کرد و این اقدام به همه آنها اجازه داد به مقداری گوشت دسترسی داشته باشند. برای گوزن مادر دفاع از گوساله‌اش در برابر پلنگ تمام شده است، اما حالا باید از آن در برابر گرازهای وحشی دفاع می‌کرد!»

ناداو در پایان گفت:«در آن سوی جاده، کرکس در حال فرود آمدن بودند. پس از چند ساعت انتظار، پلنگ سرانجام در حالی که حواس گوزن مادر پرت شده بود برای گرفتن گوساله وارد عمل شد. پلنگ موفق شد گوساله مرده را بردارد و فرار کند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیلم دیدنی ، حیات وحش
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان