تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۳

معرفی خودروی زرهی GFF ۴ آلمان

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های خودروی زرهی GFF 4 خواهیم پرداخت.

خودروی زرهی GFF 4

رویداد۲۴ حسین فلاحی: Geschützte Führungs und Funktionsfahrzeuge (GFF) 4 یک خودروی زرهی چرخدار کلاس 4 با وزن متوسط ​​و بسیار محافظت شده است که توسط کراس-مافی وگمن برای ارتش آلمان ساخته شده است. این وسیله نقلیه به داشتن یک سیستم حفاظتی مبتکرانه برای خدمه شناخته شده است.

GFF 4 برای محافظت از خدمه داخل وسیله نقلیه در برابر مین، آتش مستقیم و مواد منفجره دست ساز طراحی شده است. این وسیله نقلیه فاصله بین خودروی زرهی چندمنظوره 33t (8×8) باکسر و دینگو 2 12.5 تنی را که در ارتش آلمان استفاده می شود، پر می کند.

GFF 4 در ابتدا گریزلی نام داشت، اما بعداً برای جلوگیری از اشتباه گرفتن با سایر وسایل نقلیه هم کلاس به GFF تغییر نام داد. این خودرو در حال حاضر توسط ارتش آلمان مورد استفاده قرار می گیرد.

توسعه خودروی زرهی GFF 4

Bundesamt für Wehrtechnik und Beschaffung، دفتر فدرال فناوری دفاع و تدارکات، در سال 2007  قرارداد GFF 4 را به  کراس-مافی وگمن اعطا کرد. این خودرو تحت برنامه خودروهای زرهی فرماندهی و کنترل ارتش آلمان تولید شد.

خودروی زرهی GFF 4

GFF 4 در تاسیسات  کراس-مافی وگمن در مونیخ طراحی شد. نمونه اولیه در اوایل سال 2008، ظرف یک سال پس از انعقاد قرارداد، تولید و آزمایش شد. در اواسط سال 2008 برای آزمایشات قابلیت اطمینان و تحرک به ارتش آلمان تحویل داده شد. حدود 250 GFF 4 توسط ارتش آلمان مورد نیاز است. با این حال، سفارشات منوط به مجوز بودجه هستند.

مدل های متنوع خودروی زرهی GFF

خانواده خودروهای GFF در چهار نوع از جمله GFF 4 عرضه می شوند. GFF 1 یک خودروی زرهی سبک وزن 5.3 تن (t) است. GFF 2 و 3 GFF نیز متعلق به دسته سبک وزن هستند که به ترتیب 7.5 و 12.5 تن وزن دارند. هر چهار نوع خودرو، شش چرخ (6×6) هستند.


بیشتر بخوانید: خودروی زرهی آبی خاکی زاها ترکیه


طراحی GFF ارتش آلمان

GFF 4 برای محافظت از خدمه داخل وسیله نقلیه در برابر مین، آتش مستقیم و مواد منفجره دست ساز طراحی شده است. این طرح با الزامات ارتش آلمان و همچنین ماموریت های صلحبانی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و سازمان ملل متحد مطابقت دارد.

خودروی زرهی GFF 4

بدنه این وسیله نقلیه 7.6 متر طول، 2.53 متر عرض و 3.08 متر ارتفاع دارد. وزن آن 25 تن است و می توان آن را با هواپیمای ایرباس A400M که یک هوابر تاکتیکی است حمل کرد.

ویژگی های خودروی زرهی GFF 4

GFF 4 می تواند ده سرباز و یک راننده کاملا مجهز را حمل کند که 50 درصد بیشتر از درخواست پیشنهادی محموله 3 تنی مورد نیاز ارتش آلمان است. صندلی فرمانده / راننده در پشت شاسی قرار دارد. در پشت کابین راننده، محل نگهداری تجهیزات تخصصی قرار دارد. سلول ایمنی ویژگی اصلی خودرو را تشکیل می دهد. این یک سلول پیوسته و یکپارچه مانند یک کابین است که کابین راننده را به انبار متصل می کند. حجم انبار 17 متر مکعب است.

خودروی زرهی GFF 4

یک سیستم تهویه مطبوع هسته ای، بیولوژیکی و شیمیایی در سمت چپ انبار نصب شده است. این خودرو دارای دو درب جانبی بزرگ و یک درب عقب است. فرمانده و راننده می توانند از طریق درب جانبی و یا از طریق درب عقب از طریق یک گذرگاه بین کابین راننده و محل انبار وارد خودرو شوند. قسمت بالایی درهای جانبی و جلوپنجره بزرگ یک تکه در جلو ضد گلوله هستند.

سلاح و تسلیحات خودروی زرهی GFF ۴ آلمان

GFF 4 مجهز به سلاح کنترل از راه دور FL-200 است که روی سقف در عقب نصب شده است.

موتور و پیشرانه خودروی GFF ۴ 

این خودرو با موتور دیزلی 450 اسب بخار کار می کند. یک واحد قدرت اضافی 20 کیلووات که در عقب قرار داده شده است به تمام سیستم های مستقل روی برد اجازه می دهد تا زمانی که موتور اصلی خاموش است، کار کنند. نوع شش چرخ متحرک GFF 4 بر روی شاسی Trakker 6×6 Iveco که توسط ارتش آلمان تایید شده است کار می کند. برد این خودرو 800 کیلومتر و حداکثر سرعت 90 کیلومتر بر ساعت است.

خودروی زرهی GFF 4

مشخصات کلی خودروی زرهی GFF 4 

سازنده: کراوس مافی وگمن

خدمه: ده سرباز و یک راننده

اپراتور اولیه: ارتش آلمان

سال سفارش: 2007

تحویل: اواسط سال 2008

خودروی زرهی GFF 4

وزن: 25 تن

طول کلی: 7.6 متر

عرض: 2.53 متر

ارتفاع: 3.08 متر

حداکثر سرعت، بیشینه سرعت: 90 کیلومتر در ساعت

محدوده کروز: 800 کیلومتر

نوع: دیزل

قدرت: 450 اسب بخار

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آگهی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان