تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد:

هرچه‌قدر و هرجا خواستید حفاری کنید! | ترامپ به صنایع نفتی قول داده در ازای یک میلیارد دلار کمک، روز اول ریاست‌جمهوری‌اش برنامه سبز بایدن را لغو کند

وب‌سایت اکسیوس گزارش داده ترامپ و کله‌گنده‌های صنایع نفت در حال طراحی برنامه‌هایی ‌ هستند تا مقررات بایدن درباره سوخت‌های فسیلی را به محض پیروزی ترامپ جمع کنند. اکسیوس گفته طرفین در یک معامله برد برد انجام می‌دهند؛ غول‌های نفتی هزینه تبلیغات انتخاباتی ترامپ را می‌دهند و او هم در عوضش منافع آنها را تأمین می‌کند. متن گزارش اکسیوس را در ادمه بخوانید:

هرچه‌قدر و هرجا خواستید حفاری کنید! | ترامپ به صنایع نفتی قول داده در ازای یک میلیارد دلار کمک، روز اول ریاست‌جمهوری‌اش برنامه سبز بایدن را لغو کند

رویداد۲۴ | ترجمه مهسا جزینی: ترامپ ماه گذشته در مارآلاگو (عمارت محل زندگی‌اش) میزبان برخی از مدیران بزرگ صنعت نفت بوده و از آنها قول گرفته که در ازای کمک یک میلیارد دلاری برای کمپین انتخاباتی‌اش، سیاست‌های سبز دولت بایدن را تغییر خواهد داد.

به گزارش وب‌سایت پولیتیکو، کله‌گنده‌های صنعت نفت به طور جداگانه شروع به تهیه متن پیش‌نویسی در راستای تغییر سیاست‌های بایدن کرده‌اند؛ سیاست‌هایی که قرار است در روز اول ریاست جمهوری ترامپ لغو شوند. عقد اخوتی که مارآلاگو بین ترامپ و نفتی‌ها بسته شده نشان می‌دهد که ترامپ تا چه میزان در حال گره‌زدن منابع مالی مبارزات انتخاباتی خود به صنعت نفت و گاز است.

از بسیاری جهات، این بده‌بستان یک معامله برد برد است. کمپین ترامپ در تنگنای نقدینگی قرار دارد و منطقی است که صنعت نفت هم به نامزدی رجوع کند که بهش قول بدهد هرجا و هرچه‌قدر که بخواهد می‌تواند حفاری کند.

به نوشته پولیتیکو، البته برخی از مدیران نفتی نگرانند که مشکلات حقوقی ترامپ، آن قدر او را درگیر کند که دیگر فرصت کافی برای تمرکز و بررسی جزئیات استراتژی خود درباره انرژی پیدا نکند و بعد هم در صورتی که انتخاب شود، نتواند سیاست‌های مورد نظر خود را با دقت اجرا کند.


بیشتر بخوانید:

صلح با روسیه، جنگ با چین | کتاب جدید امنیت ملی ترامپ درباره استراتژی او برای تسخیر دولت و مسایل جهانی چه می‌گوید؟

راهنمای پرونده‌های دونالد ترامپ | آیا ترامپ می‌تواند در انتخابات شرکت کند یا از حضور در آن محروم می‌شود؟


بایدن تغییرات اقلیمی را «تهدیدی واقعی» خوانده و بلندپروازانه‌ترین قانون اقلیمی در تاریخ ایالات متحده را امضا کرده است. ترامپ، در برابر، تغییرات آب و هوایی را یک «فریب» خوانده و ایالات متحده را از توافقنامه پاریس خارج کرده است.

به گزارش واشنگتن‌پست، رئیس‌جمهور سابق با برخی اشکال انرژی پاک خصومت دارد. ترامپ به مدیران صنعت نفت در مارآلاگو گفته: من از باد متنفرم. بایدن در آخرین مناظره ریاست جمهوری ۲۰۲۰ گفت «از صنعت نفت دور خواهد شد». ترامپ گفته است که در «روز اول» یک دیکتاتور خواهد بود تا بتواند «هر جا خواستند حفاری کنند.»

ترامپ علیه مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از وسایل نقلیه هم موضع‌گیری کرده است. هدف این مقررات آن بوده که حرکت به سمت خودروهای برقی تسریع شود اما ترامپ قول داده آنچه را که «جنگ صلیبی مضحک نیو‌دیل» بایدن نامیده، معکوس کند.

دموکرات‌ها در دهه ۱۹۳۰ در مقابله با بحران رکود اقتصادی برنامه‌ای به نام «قرار جدید» (نیودیل) را به اجرا گذاشتند که پایه توان اقتصادی آمریکا در قرن بیستم شد اما محافظه‌کاران از این قوانین دل خوشی ندارند چرا که شامل دخالت دولت در اقتصاد می‌شد و همچنین پایگاهی قوی برای حزب دموکرات در میان طبقه کارگر و طبقه متوسط به وجود آورد. بایدن در آغاز دوره خود سعی کرد، نمونه کم‌رنگی از قرارداد جدید را اجرا کند.

 در دوره دومِ ترامپ احتمالاً تأییدیه‌های جدید صادرات گاز طبیعی مایع به بازارهای بزرگ که در زمان بایدن مسکوت مانده بود، از سرگرفته خواهد شد و نسبت به زمان بایدن، امکان بهره‌برداری بیشتری از معادن نفت و گاز فراساحلی صورت خواهد گرفت.

همه اینها درحالی است که تولید سوخت فسیلی و سود ناشی از آن در دولت بایدن به بالاترین حد خود رسیده است - طنزی که یان برمر، تحلیلگر ژئوپلیتیک، آن را رونق نفتی «ساکت و خاموش» نامید. برخی از مدیران نفتی می‌گویند که این صنعت علی‌رغم تلاش‌های نظارتی بایدن شکوفا شده است اما نه به خاطر کاری که دولت او انجام داده است. ستیو پروت، مدیرعامل الویشن ریسورس به فایننشال‌تایمز گفته: «این بدترین دوره ریاست‌جمهوری از نظر سیاست انرژی است که تا به حال دیده‌ام. آن هم منی که به مدت ۴۰ سال یعنی به اندازه تمام دوران حرفه‌ام درگیر انرژی بوده‌ام.»

در حالی که سیاست‌های ترامپ خطر تشدید گرمایش جهانی را به همراه دارد، هدف کلی بایدن این است که انتشار گازهای گلخانه‌ای آمریکا را تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سال ۲۰۰۵ به نصف کاهش دهد. بایدن می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ بیش از نیمی از فروش خودروها به مدل‌های برقی و تا سال ۲۰۳۵ به یک سیستم برق بدون کربن اختصاص دهد.

منتقدان می‌گویند سیاست‌های او به مناطق تولیدکننده سوخت فسیلی آسیب می‌زند و اهرم‌های ژئوپلیتیکی و امنیتی ایالات متحده را از بین می‌برد. بله، اما بایدن در عین حال امتیازاتی هم داده است. از جمله تصویب نسخه کوچک‌‌شده پروژه بزرگ نفت بید کونوکو فیلیپس در آلاسکا و اگرچه دستور کار ترامپ به طور کلی دلخواه صنعت نفت و گاز است، برخی از مسائل دیگر- مانند تعصب رئیس جمهور سابق روی برای تعرفه‌ها - نیز ریسک‌های خودش را به همراه دارد.

گزارش واشنگتن‌پست درباره نشست مارآلاگو با سیل خشم گروه‌های محیط زیستی و دموکرات‌ها مواجه شده است. کمپین بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرده: «دونالد ترامپ خانواده‌های کارگری را به شرکت‌های بزرگ نفتی می‌فروشد. چون این شرکت‌ها قرار است هزینه‌های انتخاباتی او را تأمین ‌کنند. ماجرا به همین سادگی است.»

کارولین لیویت، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای به آکسیوس گفته است: «جو بایدن توسط آن دسته از فعالان افراطی محیط‌‌‌زیست کنترل می‌شود که تلاش می‌کنند رادیکال‌ترین دستور کار انرژی تاریخ را اجرا کنند و آمریکایی‌ها را مجبور کنند خودروهای برقی بخرند درحالی‌که توانایی خریدش را ندارند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما