تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

درخواست مخالفان مادورو از اتحادیه اروپا: دولت ونزوئلا را تحریم کنید

مردم ونزوئلا در اعتراض به وضع معیشتی از تقریبا 3 ماه پیش تظاهرات می‌کنند. تا کنون 60 نفر در این تظاهرات کشته و تقریبا هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.
رویداد۲۴-مردم ونزوئلا در اعتراض به وضع معیشتی از تقریبا 3 ماه پیش تظاهرات می‌کنند. تا کنون 60 نفر در این تظاهرات کشته و تقریبا هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.رئیس پارلمان ونزوئلا از اتحادیه اروپا خواست تحریم‌های جدیدی را علیه دولت "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور کشورش وضع کند.

"خولیو بورخس" رئیس پارلمان ونزوئلا در دیدار با "آنتونیو تایانی" رئیس پارلمان اروپا در بروکسل خواستار وضع تحریم علیه دولت مادرور شد.

خولیو بورخس رئیس پارلمان ونزوئلا(سمت چپ) و آنتونیو تایانی رئیس پارلمان اروپا(سمت راست)

واکنش مخالفان به بی‌توجهی دولت ونزوئلا به تحریم‌ها: تحریم‌های جدید علیه دولت وضع شود

وی از اتحادیه اروپا خواست کسانی که حقوق بشر را نقض می‌کنند تحریم کند.

پارلمان ونزوئلا در دست مخالفان است و اکثریت اعضای آن را مخالفان دولت سوسیالیست نیکولاس مادورو تشکیل می دهند. آنها منتقد عملکرد دولت هستند.

پیش از این مادورو درخواست رای‌گیری درباره یک پارلمان جدید با اختیارات اصلاح و بازنویسی قانون اساسی را ارائه داده بود. رئیس پارلمان نیز در واکنش، این درخواست را "کودتا" توصیف کرده و از مردم خواسته بود تا علیه وی تظاهرات کنند.

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا طبق روال طبیعی باید در سال 2018 برگزار شود اما مادورو خواستار بازنویسی قانون اساسی تا پیش از برگزاری انتخابات است. مخالفان این درخواست وی را کودتا می‌دانند.

رئیس پارلمان ونزوئلا در دیدار با همتای اروپایی خود گفت: تشکیل شورای تاسیسی (شورای بازنویسی قانون اساسی) وسیله‌ای برای توسعه دامنه کودتا در ونزوئلا است.

ونزوئلا یک کشور نفت‌خیز و عضو اوپک است اما به دلیل کاهش شدید قیمت های نفت در وضعیت اقتصادی بدی قرار دارد.

مردم ونزوئلا برای تهیه نیازهای روزانه خود با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و برای خرید کالاهای اساسی باید در صف‌های طولانی بایستند. این کشور هم اکنون با کمبود شدید کالاهای اساسی روبه رو است.

مردم ونزوئلا در اعتراض به وضع معیشتی از تقریبا 3 ماه پیش تظاهرات می‌کنند. تا کنون 60 نفر در این تظاهرات کشته و تقریبا هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

تظاهرکنندگان سیاست‌های مادورو را دلیل اصلی تحریم و وضع معیشتی بد کشور می‌دانند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا تظاهرات را توطئه‌ای از جانب ایالات متحده آمریکا علیه کشورش توصیف کرده است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان