تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۷ تير ۱۴۰۰

نکاتی مهم درباره تعمیرات یخچال

قبل از هرگونه اقدامی جهت تعمیرات یخچال در شمال تهران، لازم است که مراحل مختلف تعمیر یخچال پیش بینی و طراحی گردد، در این مرحله نمیتوان به جزئیات مشکل پی برد اما میتوان ماهیت آن را تشخیص داد.

نکاتی مهم درباره تعمیرات یخچال

رویداد۲۴ قبل از هرگونه اقدامی جهت تعمیرات یخچال در شمال تهران، لازم است که مراحل مختلف تعمیر یخچال پیش بینی و طراحی گردد، قطعات جایگزین شده و ابزارهای لازم باید در دسترس باشد، برای رسیدن به نتیجه مطلوب ابتدا باید عیوب سیستم را جستجو کرد؛ البته برای مقابله با مشکلات به وجود آمده تشخیص درست و قابل اجرا داشتن اطلاعات کافی راجع به محصول و در اختیار بودن ابزار لازم برای مهندسین ضروری می باشد. در این مرحله نمیتوان به جزئیات مشکل پی برد اما میتوان ماهیت آن را تشخیص داد.
ابزارهای زیر جهت شناخت معایب سیستم ضروری می باشد.

۱: لامپ تست ۲: فشار سنج و شیرهای سرویس ۳: وات سنج ۴: ولت سنج ۵: اهم سنج ۶: آمپرسنج
نکات

⦁ قبل از شروع به کار تعمیرات یخچال باید بررسی دقیق انجام داد و قبل از اطمینان از معیوب بودن کمپرسور هرگز نباید آن را از سیستم جدا نمود.

⦁ با توجه به گران بودن تعمیرات یخچال، آزمایش کردن کمپرسور قدیمی بسیار مثبت و به صرفه خواهد بود.

⦁ درب یخچال باید به گونه ای باشد که اگر آن ۹۰ درجه باز کردید به آرامی بسته شود.

⦁ با مشاهده دقیق رنگ روغن کمپرسور ، میتوان از کیفیت آن مطلع شد ( اگر روغن کمپرسور تیره بود بهتر است کمپرسور تعویض گردد.

⦁ تخلیه سیستم از مبرد قبلی به منظور تعمیرات یخچال، باید در محلی که هوای آزاد جریان دارد انجام شده و از آتش کاملا دور باشد.

⦁ هنگام بریدن لوله کاپیلاری باید مراقب بود که از تغییر شکل دادن و ناصاف بریدن جلوگیری شود.

⦁ به عنوان یک قاعده کلی باید به خاطر داشت که سیستم محتوی مبرد را به هیچ وجه نباید حرارت داد و نه جوشکاری کرد.

⦁ اگر کمپرسور نیاز به تعویض دارد بهتر است لوله های ساکشن و تخلیه از خارج اتصالات اصلی کمپرسور قطع شود و اگر کمپرسور کار کند ، لوله سرویس را باید خارج از اتصال اصلیی کمپرسور قطع نمود.
⦁ برای اطمینان از اینکه مقدار خشک بودن سیستم کافی است، باید درایر را همیشه به همراه هر بار تعمیر تعویض کرد و در مورد اندازه آن نباید به فکر صرفه جویی بود؛ به خصوص در شرایط اولیه هزینه اضافه درایر با سایز بالاتر در زمان طولانی به مراتب به صرفه تر است.

⦁ سرویسکاران شگردی به کار می برند که در آن از ایجاد یخ به وسیله ضد یخ جلوگیری میکنند ، ضد یخها مایع بوده و معمولا اتیل یا متیل الکل میباشند که به مبرد اضافه میشوند و مشکل رطوبت را حل کرده ، از ایجاد یخ در لوله مویی و شیر انبساطی جلوگیری مینمایند.


مطالعه کنید! آموزش تعمیر درب یخچال فریزر و لاستیک دور درب


⦁ برای جلوگیری از ورود هوا و رطوبت در موقع تعمیر ، سرعت عمل بسیار مهم است.

⦁ هنگامی که سیستم به طور کامل مونتاژ مجدد شد ، باید قبل از شارژ یک وکیوم کامل و دقیق انجام شود که نتیجه آن یک تعمیر موفقیت آمیز است.

⦁ برای به دست آوردن یک نتیجه موفق از وکیوم پست استفاده نمایید.

⦁ در صورت داشتن یک پکیوم پمپ وکیوم خوب الزاما باید وسایل اندازه گیری خلاء نیز موجود باشد.

⦁ از مزایای استفاده گیج عقربه ای ارزان بودن آن است و به دلیل دقت کم ، این وسیله باید در زمانی استفاده شود که استفاده کننده معتقدباشد : اندازه گیری غلط بهتر از اندازه نگرفتن است .

⦁ در اصل ، وکیوم باید از سمت مکش و یا از دو سمت مکش و تخلیه به طور همزمان انجام شود.

⦁ به وسیله تعیین مقاومت عایقی یا مگا اهم متر باید از نظر نشت جریان یا اتصال بدنه اطمینان حاصل کرد.

⦁ تست ظرفیت سرمایی سیستم ، از تستهای اولیه ای است که باید انجام شده ، درجه حرارت های حاصله در یخچال و فریزر مشخص شود.

⦁ مسئله کنترل سیستم از نظر نشتی بسیار حائز اهمیت است.

⦁ نشتی یا شارژ کم با خنک کنندگی کم مشخص میشود .

⦁ جریان گاز فریون در کندانسور یخچال که طی آن تبادل حرارت صورت میگیرد باعث جذب سرمای اتاق میشود ، اما با نشستن گرد و غبار روی کندانسور ، مانع تبادل حرارت میشود ، بنابراین با گرد و غبار زدایی کندانسور بر کارآیی و فعالیت یخچال می افزاییم.

⦁ از بین رفتن عایق های موتور کمپرسور را که باعث اتصال و قطع سیمهای موتور میشود سوختن کمپرسور میگویند.

⦁ سوختن موتور باعث اسیدی شدن سیستم میگردد.

⦁ در بعضی موارد کمپرسور صدا میکند اما روشن نمیشود در این موارد امکان گریپاژ وجود دارد که ممکن است با وارد کردن چند ضربه به کمپرسور این مشکل رفع شود.

⦁ از معایب رله سنگی این است که به مرور زمان مقاومت آن کم میشود و جریان بیشتری از خود عبور میدهد.

⦁ از مزیت رله سنگی این است که نصب آن بسیار ساده است و میتوان کمپرسورهایی با قدرت مختلف راه اندازی کند.

⦁ با رله ولتاژی میتوان قدرت های مختلف راه اندازی کرد و این نوع رله بر اساس شماره هایی که روی جعبه آن قرار دارد به سه دسته آمریکایی ، روسی و بلغاری که در بازار به رله های جعبه ای معروف هستند تقسیم میشوند.

⦁ خرابی المنت حرارتی (گرمکن) باعث میشود توده های یخ و برفک تولید شده ذوب نشود که جهت رفع این عیب ابتدا المنت را توسط اهم متر یا لامپ تست آزمایش و سپس کلید فرمان المنت که به صورت دستی یا خودکار است را بررسی میکنیم.

⦁ چون لوله مویی لوله گرمی است و لوله برگشت نسبتا دارای دمای کمتری از لوله مویی است این دو لوله را به یکدیگر میچسبانند یا اینکه لوله مویی را از داخل لوله برگشت عبور میدهند تا در اثر تبادل حرارت سرمای اواپراتور بیشتر و راندمان بالا رود.

⦁ بعضی اوقات قسمتی از اواپراتور سرد نمیشود ( برفک نمیزند ) که دلیل آن وجود روغن در اواپراتور است .

⦁ ترموستات ها از نظر تنظیم درجه برودت به سه دسته تقسیم میشوند : ۱ - ترموستات زیر صفر ۲ - ترموستات بالای صفر ۳ - ترموستات زیر صفر بالای صفر.

برچسب ها: یخچال ، تعمیرات
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان