تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

ترسناکترین فیلمهای سینمایی ایران

ژانر وحشت یکی از پرطرفدار‌ترین ژانر‌های سینماست. فیلم‌های ترسناک از زیر شاخه‌های مختلفی تشکیل می‌شوند، از جمله فیلم‌های مربوط به ارواح، فیلم‌های هیولایی و فیلم‌های اسلشر. اما در سینمای ایران به علت نبودن بستر لازم فیلم سازی در این ژانر و ریسک بالای آن، فیلم سازان کمتر به ژانر وحشت توجه کرده‌اند.

ترسناک ترین فیلمهای ایرانی

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: فیلم‌های ترسناک ایرانی و خارجی در میان مخاطبان ایرانی محبوبیت بسیاری دارند، اما فیلمسازان و تهییه کنندگان ایرانی معمولا ریسک ساخت یک فیلم ترسناک ایرانی را نمی‌پذیرند و ترجیح می‌دهند در ژانر‌هایی که مخاطب با آن‌ها ارتباط بیشتری برقرار می‌کند، فیلم سازی کنند، ژانر‌هایی مانند فیلم‌های خانوادگی، عاشقانه و فیلم‌های کمدی.

با وجود تمام این نکات فیلمسازان ایرانی در اوایل دهه ۸۰ برای تهیه فیلم در این ژانر ترغیب شدند و تعدادی از سینماگران ایرانی به سراغ ژانر وحشت رفتند. فیلمسازی در این ژانر به علت برخی محدودیت‌های یا اشل‌های سینمایی چندان از نظر محتوایی ارزش بالایی ندارند، اما در بین آن‌ها می‌توان به فهرستی از بهترین فیلم‌های ترسناک ایرانی نیز رسید پس در ادامه با ما در این مقاله همراه باشید تا تعدادی از بهترین فیلم‌های ترسناک ایرانی را به شما معرفی کنیم.

فیلم سینمایی پوست

معرفی ترسناک ترین فیلم های ایرانی ///

  • سال ساخت: ۱۳۹۷
  • امتیاز IMDb: نمره ۷
  • کارگردانان: بهمن ارک و بهرام ارک
  • بازیگران اصلی: فاطمه مسعودی فر، جواد قامتی، محمود نظرعلیان، ناصر هاشمی و…

پوست نام یکی از فیلم‌های ترسناک ایرانی است که می‌توان در این لیست قرار دارد که اخیرا هم اکران شده، کارگردانی فیلم پوست بر عهده برادران ارک بوده است که به زبان ترکی ساخته شده است. داستان فیلم ترسناک پوست روایت گر زندگی یک خانواده ایرانی است که به دلایلی دچار مشکلاتی می‌شوند و در زندگی روزمره خود با مشکلات و شرایط دشواری روبه رو خواهند شد. در فیلم ترسناک پوست به مضامینی، چون عشق، جادو و خرافه پرستی پرداخته شده است.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های کمدی سینمای ایران


فیلم سینمایی آن شب

معرفی ترسناک ترین فیلم های ایرانی ///

  • سال ساخت: ۱۳۹۷
  • امتیاز IMDb: نمره ۵.۵
  • کارگردان: کوروش آهاری
  • بازیگران اصلی: شهاب حسینی، نیوشا جعفریان، لیا اوگانیان و جورج مگوایر

فیلم سینمایی آن شب یکی از جدید‌ترین فیلم‌های ترسناک ایرانی است که در واقع محصول مشترک ایران و آمریکا است. بازیگران و کارگردان فیلم ترسناک آن شب ایرانی هستند و فیلم نامه این فیلم درباره یک زوج جوان ایرانی است که در هتلی در آمریکا زندانی شده‌اند که توسط نیرو‌های بیگانه مبجور می‌شوند با حقایقی ترسناک روبه رو شوند.

بازی در نقش اصلی مرد برعهده شهاب حسینی است. فیلم ترسناک آن شب در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم ترسناک مولین دو ری اسپانیا، موفق به کسب جوایز بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد شد.

فیلم سینمایی ماهی و گربه

معرفی ترسناک ترین فیلم های ایرانی

  • سال ساخت: ۱۳۹۲
  • امتیاز IMDb: نمره ۷.۲
  • کارگردان: شهرام مکری
  • بازیگران اصلی: عبد آبست، بابک کریمی، سعید ابراهیمی‌فر، پدرام شریفی و سیاوش چراغی‌پور

یکی از ترسناک‌ترین و متفاوت‌ترین فیلم‌های ترسناک ایرانی، فیلم سینمایی ماهی و گربه است. ماهی و گربه اولین فیلم بلند شهرام مکری، کارگردان جوان و با استعداد ایرانی است. فیلم سینمایی ترسناک ماهی و گربه به علت فیلم نامه قوی و محتوای خلاقانه اش توانست جایزه ویژه بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز را دریافت کرد.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های سینمایی اصغر فرهادی


داستان فیلم بسیار ترسناک ماهی و گربه از چندین ماجرای کوتاه و متفاوت تشکیل شده است که به صورت غیرخطی روایت می‌شوند. اما در کل ماجرای چهار جوان ایرانی را روایت می‌کند که برای شرکت در مسابقه بادبادک بازی به سمت شمال کشور حرکت می‌کنند، در نزدیکی محل کمپ آنها، ۳ مرد در یک کلبه، رستوران کوچک دارند که در آن زندگی می‌کنند. فیلم ترسناک ماهی و گربه الهام گرفته از یک داستان واقعی است. در این رستوران بین راهی از گوشت چرخ شده انسان برای کباب استفاده می‌شود.

فیلم سینمایی خوابگاه دختران

معرفی ترسناک ترین فیلم های ایرانی

  • سال ساخت: ۱۳۸۳
  • امتیاز IMDb: نمره ۵.۱
  • کارگردان: محمدحسین لطیفی
  • بازیگران اصلی: باران کوثری، مجید صالحی، صادق صفایی، نگار جواهریان و اسماعیل پوررضا

فیلم سینمایی خوابگاه دختران از نگاه برخی از طرفداران ژانر وحشت یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های ایرانی است. داستان فیلم ترسناک خوابگاه دختران روایت گر ماجرای عجیبی است که در آن جن بر زندگی دختران تاثیر می‌گذارد و دو دوست به نام‌های رویا و شیرین (با بازی باران کوثری و نگار جواهریان) که در شهری در نزدیکی تهران دانشگاه قبول شده‌اند، اما خوابگاه دانشگاه دختران هنوز آماده نشده و این دو مجبور به اجاره خانه‌ای می‌شوند که روبروی آن یک خرابه قرار دارد که این خرابه یک مکان نفرین شده است و در آن اتفاقات ناگواری برای دختران قصه می‌افتد.

فیلم سینمایی حریم

معرفی ترسناک ترین فیلم های ایرانی

  • سال ساخت: ۱۳۸۸
  • امتیاز IMDb: نمره ۴.۵
  • کارگردان: رضا خطیبی
  • بازیگران اصلی: حمید فرخ نژاد، شیرین بینا، چکامه چمن ماه و عنایت شفیعی

فیلم سینمایی حریم دومین ساخته رضا خطیبی، بعد از فیلم در شهر خبری نیست، است. این فیلم ترسناک در سال ۱۳۸۶ ساخت آن تکمیل شد که توانست با عناصری کاملا ایرانی وارد ژانر فیلم‌های ترسناک شد. داستان فیلم حریم، روایت گر زندگی یک افسر آگاهی با بازی حمید فرخ نژاد است که پس از آنکه در جنگل‌های شمال کشور قتل‌های عجیبی رخ می‌دهد او دستور می‌گیرد تا به این منطقه رفته و راز آن‌ها را کشف کند.

فیلم سینمایی پستچی سه بار در نمی‌زند

معرفی ترسناک ترین فیلم های ایرانی

  • سال ساخت: ۱۳۸۷
  • کارگردان: حسن فتحی
  • بازیگران اصلی: علی نصیریان، محمدرضا فروتن، باران کوثری، امیر جعفری، پانته‌آ بهرام و رویا تیموریان

به گزارش رویداد۲۴ فیلم پستچی سه بار در نمی‌زند، کاری از کارگردان مشهور ایرانی یعنی حسن فتحی است که توطئه‌های زمان سلسله قاجار را به شیوه‌ای ترسناک به تصویر کشده است. داستان این فیلم ترسناک ایرانی درباره مردی است که برای یک تسویه شخصی، دختر مرد دیگری را به گروگان می‌گیرد و درخانه‌ای متروکه در خارج از شهر، دختر را زندانی می‌کند و به انتظار پدرش می‌نشیند، اما ماجرا آن طور که مرد میخواست پیش نمی‌رود و در آن خانه اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.

فیلم پستچی سه بار در نمی‌زند در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر توانست در زمینه‌های مختلف مانند بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن، بهترین بازیگر نقش دوم زن، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامزد شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان