تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲

بهترین ورزش‌ها برای تناسب‌اندام

برای این‌که بتوانید بدن و جسم و روح و البته ذهن پویا و تن‌درست و سالمی داشته باشید ورزش‌های گوناگونی وجود دارد.

۱۰ ورزش مفید برای تناسب اندام

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: برای این‌که بتوانید بدن و جسم و روح و البته ذهن پویا و تن‌درست و سالمی داشته باشید ورزش‌های گوناگونی وجود دارد.

امروز همه ما می‌دانیم ورزش کردن برای حفظ تن‌درستی بدن و دست‌یابی به آن بسیار اهمیت دارد و سودمند است به‌ویژه اگر در انجام آن استمرار داشته باشیم و مدام و به صورت منظم آن را انجام دهیم. 

به گزارش رویداد۲۴ توجه داشته باشید حتما نیازی نیست ورزشی را به صورت حرفه‌ای انجام دهید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.
برخی از ورزش‌ها برای بدن آن اندازه مفید و در عین حال مفرح هستند که اگر آن‌ها را شروع کنیم، تمایلی به ترک‌شان نخواهیم داشت.

پژوهش‌گران ورزش‌های گوناگون را بررسی کرده و بهترین آن‌ها را که برای سلامت  و تن‌درستی و تناسب اندام مفید هستند، انتخاب کرده‌اند.

اسکواش

بهترین ورزش‌ها

اگر به دنبال بهترین و  سالم‌ترین ورزش هستید، می‌توانید یکی از این ورزش‌ها را آزمایش کنید اما باز هم بدانید هر ورزشی در جای خود خوب است و اصلا ورزش بد وجود ندارد منتها شما باید براساس علاقه و ویژگی‌های بدنی و فردی خود یکی را گزینش کنید. 

۱. اسکواش 

یکی از ورزش‌هایی که در فهرست بهترین ورزش‌ها وجود دارد اسکواش است درواقع این ورزش در بالاترین جایگاه و انتخاب پژوهش‌گران قرار دارد و نسبت به آن توجه ویژه‌ای دارند. در این ورزش فرد و حریف خود باید به‌طور یک در میان توپ را با راکت به دیوار روبه‌روی خود بزنند و مراقب باشند، توپ را از دست ندهند.

این اندازه فعالیت سبب می‌شود بازیکنان بیش از ۱۰۰۰ کالری در هر بار مسابقه بسوزانند. در ضمن برای موفقیت در این ورزش، انعطاف‌پذیری، توان قلبی‌-عروقی و ماهیچه‌ای بسیار مهم است و فردی که این ورزش را مدتی انجام دهد، سلامت قلب و ماهیچه‌هایش را تضمین می‌کند. همچنین سرعت عمل و قدرت پا‌های او هم افزایش می‌یابد.

۲. قایق‌رانی

استقامت و قدرت بدنی قایق‌رانان بدون این‌که مجبور باشند وزنه‌های سنگین و بالقوه خطرناک بزنند، بسیار بالا می‌رود. افرادی که به قایق دسترسی ندارند، می‌توانند از دستگاه‌های پارویی موجود در باشگاه‌ها استفاده کنند.

با استفاده از این دستگاه‌ها عضلات تمام بدن فرد قوی می‌شود. قایقرانی بهترین ورزش برای افرادی است که به دنبال آمادگی جسمانی هستند.


بیشتر بخوانید:  مزایا و معایب استخر رفتن


۳. شنا

بیش‌ترین فایده‌ای که شنا می‌رساند، بهبود سلامت قلب و عروق و استقامت ماهیچه‌هاست. این ورزش در کاهش وزن و تمرینات قدرتی بسیار عالی است.

۴. دویدن

بهبود قدرت ماهیچه‌ها (به‌ویژه پایین‌تنه) و سلامت قلب و عروق از بهترین فواید ورزش دو هستند. افرادی که در هفته چندین کیلومتر می‌دوند، به کاهش وزن مناسب و سوخت‌وساز ثابتی دست می‌یابند. در ضمن استقامت و توان جسمی آن‌ها افزایش می‌یابد و قدرت قلب و عروق و ماهیچه‌های بدن‌شان به سطح بالاتری می‌رسد. انجام دادن منظم ورزش دو می‌تواند تراکم و قدرت استخوان‌ها را افزایش دهد.

دوچرخه‌سواری

۵. دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌سواری بهترین و هیجان‌انگیزترین ورزش است که موجب سلامتی افراد می‌شود. یکی از بهترین روش‌های سوزاندن چربی در حد لازم، دوچرخه‌سواری است. همچنین این ورزش می‌تواند عملکرد مغز و بدن را به‌طور کلی افزایش دهد و کیفیت خواب، هضم غذا، حجم ماهیچه‌ها و سلامت پوست را بهبود بخشد و در همان حال از تنش و استرس بکاهد.

۶. پیاده‌روی

از بهترین و سالم‌ترین و البته در دسترس‌ترین ورزش‌هایی که وجود دارد پیاده‌رویست که می‌توان بدون زحمت آن را انجام داد. البته پیاده‌روی در مناطق کوهستانی بیشترین فایده را برای فرد دارد. علاوه بر افزایش سلامت قلب و عروق و قدرت بدنی می‌توان از هوای تازه هم بهره‌مند شد.

در واقع پیاده‌روی قوی‌ترین ورزش برای کمک به قلب در مبارزه با انواع بیماری‌هاست و همچنین این ورزش توان ماهیچه‌های بدن را بالا می‌برد.

۷. تنیس

روزبه‌روز به علاقه‌مندان ورزش تنیس افزوده می‌شود. این ورزش تحرک بسیاری می‌طلبد و بهترین ورزش برای سوزاندن حجم بالایی از کالری است.

۸. گلف

گلف، بهترین ورزش برای افراد مسن است. زیرا به آن‌ها کمک می‌کند تعادل‌شان و استقامت ماهیچه‌هایشان را حفظ کنند. در ضمن سلامت قلب و عروق آن‌ها را هم تامین می‌کند.

از بیماری‌هایی که می‌توان با انجام دادن این ورزش درمان کرد یا بهبود بخشید باید به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع۲، سرطان روده بزرگ اشاره کرد. در ضمن ورزش گلف می‌تواند از فرد در برابر زوال عقل، اضطراب و افسردگی محافظت کند.

۹. ژیمناستیک

ژیمناستیک، یکی از بهترین ورزش‌ها برای حفظ انعطاف‌پذیری، قدرت بدنی و تناسب اندام است. همچنین این ورزش می‌تواند قدرت تمرکز در فرد را افزایش دهد. این ورزش برای کودکان هم بسیار مفید است و قدرت ابتکار آن‌ها را بسیار افزایش می‌دهد.

۱۰. ورزش‌های باشگاهی

ابزار‌های ورزشی گوناگونی در باشگاه ورزشی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ضمن ورزش‌های مختلفی مانند یوگا، پیلاتس یا زومبا در باشگاه‌ها انجام می‌شوند و فرد می‌تواند در هر کدام از این ورزش‌ها که مایل است، شرکت کند.

در ضمن در باشگاه راحت‌تر می‌توان با افراد جدید دوست شد و بدین‌ترتیب به یکدیگر انرژی و انگیزه بیشتری برای ورزش داد.

ورزش در هر فصل و با هر سنی

بیش‌تر ورزش‌هایی که در این مقاله برایتان آورده‌ایم، بدون توجه به فصل خاصی می‌توان آن‌ها را انجام داد. برای‌نمونه برخی از این ورزش‌ها، مانند اسکواش، تنیس یا ورزش‌های باشگاهی را می‌توان در محیط‌های بسته انجام داد. بقیه ورزش‌ها را هم می‌توان در هر فصلی انجام داد.

در ضمن تمام این ورزش‌ها را هر کس در هر سنی که باشد می‌تواند انجام دهد، اما اگر می‌خواهید بدانید کدامیک از این ورزش‌ها دقیقا مناسب‌تان است باید با یک پزشک مشورت کرده و با بررسی شرایط فیزیکی‌تان مناسب‌ترین ورزش را انتخاب کنید.

برای داشتن جسم و ذهن نیرومند و سالم از ورزش غافل نشوید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان