تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۱۰ تير ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

مصطفی زمانی کیست؟

مصطفی زمانی، بازیگر، کارگردان و تهیه کننده ایرانی است. او در سال ۱۳۶۲ در گیلان به دنیا آمد و اولین بار با سریال یوسف پیامبر به شهرت رسید.

بیوگرافی مصطفی زمانی

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: مصطفی زمانی متولد ۳۰ خرداد ۱۳۶۱ در گیلان، بازیگر سینما و تلویزیون است، او فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته مدیریت تکنولوژی در دانشگاه آزاد می‌باشد، که با نقش حضرت یوسف به شهرت رسید.

خانواده مصطفی زمانی

وی در شهرستان اَملَش به دنیا آمده تا اینکه سال ۱۳۶۸ از هفت سالگی با خانواده به فریدون کنار نقل مکان کردند، پدرش مازندرانی و مادرش گیلانی است. مصطفی زمانی فرزند سوم خانواده است و سه برادر و یک خواهر هم دارد.

شروع بازیگری مصطفی زمانی

مصطفی زمانی سال ۱۳۸۳ در ۲۲ سالگی زمانی که در تهران دانشجو بود از طریق دوستانش آگهی فراخوان دعوت به بازیگری را در روزنامه‌ای دید، در نهایت پس از تست از بین ۳۰۰۰ نفر برای نقش یوسف پذیرفته شد تا اینکه بعد از ۴ سال بازی با پخش این مجموعه از سال ۱۳۸۷ به شهرت زیادی دست یافت.

ورود مصطفی زمانی به سینما

به گزارش رویداد۲۴ زمانی، مدت کوتاهی بعد از پخش سریال یوسف پیامبر پیشنهاد بازی در سریال خانگی قلب یخی را بدلیل چهره که مردم از وی در نقش حضرت یوسف دیده بودند رد کرد، او در سال ۸۸ تجربه بازی در فیلم سینمایی آل به کارگردنی بهرام بهرامیان را بدست آورد.

مصطفی زمانی، از سال ۱۳۹۴ که ۳۳ ساله بود با حضور در سریال شهرزاد که ساخت آن به فصل سوم هم رسید در نقش فرهاد به کارگردانی حسن فتحی بسیار درخشید.

ازدواج مصطفی زمانی

مصطفی زمانی کیست؟

در مقاطع مختلف عکس‌های مصطفی زمانی با چهره هایی، چون پگاه آهنگرانی و هنگامه حمیدزاده با تیتر ازدواج و همسرش منتشر شده که صحت ندارد.

اما مصطفی زمانی درباره زندگی عاطفی و تجربه عشقی خود می‌گوید: «دو بار تابحال عاشق شدم! اولین بار فکر کنم ۱۹ یا ۲۰ سالم بود، دومین بار هم بماند …

من در اوج جوانی عاشق بوده ام و نمی‌توان گفت نیاز به عشق نداشته ام، اما رابطه‌ای عاشقانه شبیه آنچه برای فرهاد در سریال شهرزاد اتفاق افتاد را نداشته ام.‌

می‌گذارم بچم هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد، حتی اگر خواست مدرسه نرود هم نرود اصلا اجازه می‌دهم هر جا دلش می‌خواهد بزرگ شود، نمی‌گذارم برای چیز‌های بی اهمیت خودش را ناراحت کند».

تیم محبوب مصطفی زمانی

«من هم مثل خیلی از مردم از بچگی عاشق فوتبال بودم، زمان ما خبری از فضای مجازی و بازی‌های اینترنتی نبود من هم از همان موقع به فوتبال علامند شدم.

پرسپولیس تیم مورد علاقه من است و همه بازیکنان این تیم را دوست دارم، ولی اگر بخواهم یک نفر را انتخاب کنم سید جلال حسینی گزینه من است».

بهترین فیلم‌های مصطفی زمانی

فیلم بدون قرار قبلی 

مصطفی زمانی کیست؟

کارگردان: بهروز شعیبی

یاسمن مادر یک کودک اتیسمی، پس از سال‌ها به‌دنبال فوت پدرش به ایران باز می‌گردد. او شناخت اندکی از پدرش دارد و آنچه از پدرش به ارث برده است، مات و مبهوتش می‌کند. یاسمن در این سفر کوتاه خود با آشنایان پدرش دیدار می‌کند و دیدگاهش به زندگی و مرگ تغییر می‌یابد. مصطفی زمانی در این فیلم هم‌بازی پگاه آهنگرانی، الهام کردا و صابر ابر شده است. «بدون قرار قبلی» سیزدهمین فیلم بهروز شعیبی به‌عنوان کارگردان و نخستین همکاری او با مصطفی زمانی است.

فیلم یک روز بخصوص

مصطفی زمانی کیست؟

کارگردان: همایون اسعدیان

این فیلم در ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ در سینما‌ها به اکران درآمد و توانست به فروش یک میلیارد و صد و نود و پنج هزار تومانی دست پیدا کند. یک‌روز‌بخصوص» نوزدهمین نقش‌آفرینی سینمایی مصطفی زمانی است و او در آن با پریناز ایزدیار، فرهاد اصلانی و محسن کیایی هم‌بازی شده است.

حامد باید برای عمل قلب خواهر خود انتخابی سخت بکند و این انتخاب همه‌ی زندگی او را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

فیلم جیب‌بر خیابان جنوبی

مصطفی زمانی کیست؟

کارگردان: سیاوش اسعدی

«جیب‌بر خیابان جنوبی» را سیاوش اسعدی بر اساس کتاب یک داستان فرانسوی و با احترام به فیلم اسپانیایی دزدان ساخته است. در این فیلم زمانی چهره‌ای متفاوت از خودش را به مخاطبان و منتقدان نشان می‌دهد.

او در زیر گریمی متفاوت، زیبایی خود را پنهان می‌کند و تبدیل به مردی می‌شود که از دل کوچه‌ها و خیابان‌های فاسد برآمده است.


بیشتر بخوانید:  پیمان معادی کیست؟


علاوه‌بر مصطفی زمانی، نورا هاشمی، امیر جعفری و بهناز جعفری هم در دومین فیلم سینمایی سیاوش اسعدی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم قصه پریا 

مصطفی زمانی کیست؟

کارگردان: فریدون جیرانی

به گزارش رویداد۲۴ در خلاصه داستان فیلم «قصه پریا» آمده است: «حدیث مسرور در لابه‌لای خاطرات پسرعموی خود، سیاوش مسرور، با دختر جوانی مواجه می‌شود که زندگی هر دوی آن‌ها را دست‌خوش تغییر می‌کند.» «قصه پریا» هم مانند سایر آثار جیرانی فیلمی مرموز است که باید تا انتها دیده شود. زمانی از همان ابتدا علاقه‌ی خاصی به بازی در فیلم‌های متفاوت داشت و این را هم می‌توان با نگاهی به کارنامه‌ی او به راحتی دریافت.

فیلم کیفر 

مصطفی زمانی کیست؟

کارگردان: حسن فتحی

سومین فیلم سینمایی حسن فتحی به‌عنوان کارگردان مصادف با سومین نقش‌آفرینی مصطفی زمانی شد. در «کیفر» مصطفی زمانی نقش برادر یک محکوم به اعدام را ایفا می‌کند که به‌همراه سایر اعضای خانواده در تلاش است تا پول دیه را جور کند و موفق هم می‌شود. اما در لحظه‌ی آخر افرادی ناشناس چندین برابر پول دیه را به خانواده‌ی مقتول پرداخت می‌کنند تا رضایت ندهند.

سریال شهرزاد 

مصطفی زمانی کیست؟

کارگردان: حسن فتحی

«شهرزاد» داستان دختری است که در میانه‌ی رابطه‌ای عاشقانه با پسری که دوستش دارد به سر می‌برد، اما شرایط خانوادگی و مشکلات اقتصادی او را از معشوقه‌اش دور می‌کند و به آغوش مردی دیگر می‌کشاند. زمانی در سه فصل سریال «شهرزاد» که طی سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ منتشر شد، ایفای نقش کرد و در هجدهمین جشنواره‌ی فیلم حافظ، نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد درام شد.

مصطفی زمانی در این سریال عاشقانه در کنار شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، پریناز ایزدیار، علی نصیریان و بسیاری دیگر از بازیگران تراز اول سینما و تلویزیون ایران نقش‌آفرینی می‌کند و برای لحظه‌ای زیر سایه‌ی کسی نمی‌رود. او در «شهرزاد» به همه اثبات می‌کند که لیاقت حضور داشتن در بین بازیگران سطح اول را دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان