تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۲ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
نماینده نجف‌آباد در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اقدامات دولت رئیسی شبیه معجزه است/ هر کس دنبال کار است، به دفتر من مراجعه کند

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد می‌گوید: الان هر شخصی به دفتر من بیاید، می‌پرسم بی‌حالی یا بیکار؟ اگر بی‌حالی، کاری برایت سراغ ندارم، ولی اگر بیکاری، جدول مفصلی دارم که نشانش می‌دهم تا انتخاب کند و سر کار برود. از طریق دفتر من، افراد زیادی سرکار گذاشته شده‌اند و باز هم استقبال می‌کنیم تا افراد جهت شاغل‌شدن پیش ما بیایند.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد

رویداد۲۴ محمد آیتی: ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد درباره عملکرد دو ساله دولت سیزدهم به رویداد۲۴ می‌گوید: ضمن تایید و قبول این صحبت که هنوز سر سفره مردم اتفاق اقتصادی مبارکی نیفتاده است، اما اعتقاد دارم که در این دولت اقداماتی انجام شده که شبیه معجزه است و بنده براساس مستندات صحبت می‌کنم. 

وی می‌گوید: امروز فروش نفت خام ما به زمان قبل از تحریم‌ها رسیده و تولید خودرو از ۷۵۰ هزار در سال به رکورد یک میلیون و ۴۰۰ هزار رسیده و قرار است امسال به یک میلیون و ۷۰۰ هزار هم برسد. از طرفی، قبلاً هر روز در خانه‌ها قطعی برق داشتیم و این دولت معجزه‌ای انجام داد. اکنون به لطف خداوند متعال، تولید ۶.۵۰۰ مگاوات برق معادل ۱۰ سال زمان روحانی و سال آخر احمدی‌نژاد یعنی دهه ۹۰ داشته‌ایم. همچنین رهبر انقلاب هم چند بار تاکید کرده‌اند که دهه ۹۰، دهه بدی برای اقتصاد کشور بود و همه شاخص‌ها منفی شد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها می‌گوید: شاخص‌هایی که سال قبل مجامع بین‌المللی و سازمان ملل و همه اعلام کردند، ما به لحاظ اقتصادی مثبت ۴.۱ شده بودیم، در صورتی که تا پایان دولت روحانی همه این شاخص‌ها منفی بود. در زمان آقای زنگنه، ۷۰ تا ۸۰ میلیون بشکه میعانات گازی در کشتی‌های خلیج‌فارس روی دستمان باد کرده بود و کشتی‌ها پر می‌شد، ولی نفت فروخته نمی‌شد و مانده بودیم که چه کار کنیم. در این دولت الحمدالله کشتی‌ها خالی شد و به چرخه بازگشت و الان هم در حال خدمات‌دادن هستند و توانستیم همه بشکه‌های میعانات را بفروشیم و کشتی‌ها را نجات دهیم. 

ابوترابی می‌گوید: اکنون چاله‌چوله‌های اقتصادی در ایران زیاد است. آقای روحانی برای این دولت ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق قرضه سررسید شده به ارث گذاشته بود و بدون اینکه حتی یکی از آن‌ها به تاخیر بیفتد که بازتاب منفی فوق‌العاده بدی داشت، تمام بدهی‌ها پرداخت شد. حتی در بحث‌های استراتژیک غذایی مثل گندم که استاندارد سه ماهه دارد، ذخایر ما به کمتر از چند هفته رسیده بود، خوشبختانه در این دولت دوباره ذخیره به سه ماه رسیده است. این‌ها موضوعات بسیار مهمی است که هنوز برای مردم ملموس نیست.

وی می‌گوید: الان پیش‌فروش خودرو‌ها شروع شده و مردم دیدند که خودرو واقعاً به مرحله تولید بالا می‌رسد و در حال حاضر کسانی که خودرو می‌خواهند مستقیم از طریق شرکت‌ها ثبت‌نام می‌کنند. البته کیفیت خودرو هم مهم است که متاسفانه کیفیت‌ها هنوز بهینه نشده، ولی چند مدل خوب کیفی در دستور کار است و تا پایان امسال خودرو در حال ارزان‌شدن است. 

نماینده نجف‌آباد می‌گوید: دستاورد دیگر، تولید مسکن است که فوق‌العاده مهم بود. آقای عباس آخوندی در دولت قبل در استعفای خود افتخار کرد که یک مسکن نساخته است و امروز مستاجر‌ها ناله می‌کنند و ما را فحش می‌دهند، ولی در این دولت، اتفاقات عالی افتاد. حداقل در حوزه انتخابیه من و استان اصفهان که در جریان هستم، از تولید یک میلیون مسکن، خدا رو شکر خیلی عقب نیستیم و چه اشتغال خوبی در این عرصه ایجاد شده است.

ابوترابی می‌گوید: امروز در حوزه انتخابیه من، دو هزار نیروی کار نیاز داریم. همان کارگاه‌ها و کارخانه‌های قبلی هستند فقط، چون تصمیم گرفته‌اند که سه شیفت کار کنند، نیرو می‌خواهند. کارخانه‌ای که قبلاً بسته بود یا با ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کرد الان سه شیفت کار می‌کند. این‌ها فرآیند‌هایی است که زمان می‌برد تا مردم درک کنند.

وی می‌گوید: الان هر شخصی به دفتر من بیاید، می‌پرسم بی‌حالی یا بیکار؟ اگر بی‌حالی، کاری برایت سراغ ندارم، ولی اگر بیکاری، جدول مفصلی دارم که نشانش می‌دهم تا انتخاب کند و سر کار برود. از طریق دفتر من، افراد زیادی سرکار گذاشته شده‌اند و باز هم استقبال می‌کنیم تا افراد جهت شاغل‌شدن پیش ما بیایند. حتی از دیگر استان‌ها هم می‌توانند به دفتر من جهت شاغل‌شدن، مراجعه کنند. من لیستم را به نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری و سیستان بلوچستان هم داده‌ام تا اگر خواستند برای ما نیروی کار بفرستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها می‌گوید: آمار می‌گوید که نرخ بیکاری در کشور به ۸.۲ درصد کاهش پیدا کرده که اتفاق مبارکی است. زمان می‌برد تا چاله چوله‌های آقای روحانی پر شود. من معتقدم که تا دو سال آینده، اثرات خوبی از عملکرد‌های دولت خواهیم دید. شاید الان پایگاه اجتماعی آقای رئیسی خوب نباشد، چون آقای روحانی به خاطر خرابکاری‌هایی که کرده، اینقدر چاله چوله کنده که یک سرزمین سوختهِ مین‌گذاری شده را تحویل آقای رئیسی داده است. از این‌رو اول باید مین‌ها، خنثی و سوختگی‌ها برطرف شود و این کار زمان‌بر است. به همین دلیل عملکرد‌های خوب دولت برای مردم خیلی ملموس نیست.

ابوترابی می‌گوید: شخصاً خیلی امیدوارم که در آینده با واگذاری خانه‌ها و خودرو‌ها سر موقع خودش به مردم، شاهد رضایت حداکثری در جامعه باشیم. این روند کمی طول می‌کشد، اما مردم به مرور به تلاش‌های فوق‌العاده دولت سیزدهم، پی خواهند برد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶
Jam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
1
32
اینکه از طریق دفترت افراد زیادی را سر کار گذاشتی حرفی نیست اما اینکه میگی کارهای رئیسی شبیه معجزه است هم کاملا درست می فرمایی چون فقط یک معجزه می تواند در عرض یکسال این همه به تمام مسائل کشور از جمله اقتصاد گند بزند و رساندن دلار به ۵۰هزار تومن فقط از دست کسانی برمی آید که بقول شما بتوانند معجزه کنند نه آدمهای عادی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
روحانی تون دلار رو از 2700 به 33000 تومن برسونه که گند نزده؟!!!
برو نامه 61 اقتصاد دان استاد دانشگاه رو بخون که گفتن تورم بعد از روحانی سه رقمی میشه
مشابه وقتی احمد ی نژاد طرح هدفمندی یارانه ها را اجرا میکرد اقتصاد دانان تورم 300 درصد پیش بینی میکردند ولی 60 درصد بیشتر نشد
البته هیچ دولتی عرضه و جرات اجراش رو نداشت هر چند همه ضروریش میدانستند
خاقان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
2
28
منظورش این است که اگر دولت رئیسی اقدامی بکند باید به حساب معجزه گذاشت.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
2
29
فکر کنم تمام این اتفاقات را در خواب دیده است!! خواب دیدی خیر باشه...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
2
31
چه جیره ای تو دیگه می گیری از این دولت که اینجوری پاچه خواری میکنی!!!!!!
Kaveh .zamaneh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
1
27
اونجای بابای آدم دروغگو.
می شود فقط آمار مسکن در دست ساخت را در حوزه انتخابیه خودت را با ذکر تعداد اعلام کنی .
آمارهای دروغین،کلی گویی،وقاحت خصیصه ذاتی دولت و نماینده های فرمایشی مجلس می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
1
27
همین خبر امروز که " قیمت مرغ در دولت رئیسی ۴ برابر شد" البته که یک معجزه است! معجزه از این بزرگ تر؟
وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
1
25
معجزه خرابکاری آره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
1
7
متاسفم برای مردم نجف آباد که به تو اعتماد کرده اند و توی .... با کلی گویی و صرفا شعار فکر می کنی بازهم مردم نمی فهمند و منتظر تحلیل بی سوادی مثل تو هستند تا وضعیت اسفبار اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور را گل و بلبل جلوه دهی، امیدوارم روزی دادگاه صالحی امثال تو، شریعتمداری، رائفی پور، علم الهدی و... را با عدالت محاکمه و مجازات کنند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
1
7
اخیرا دروغ گویی از لیست گناهان حذف شده که ما بی خبریم؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
1
6
نابغه ای معجزه!!!معجزه نابغه!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
1
6
بیا دفتر من حق و حساب بده تا تو را به یکی از شرکتهای دولتی تحمیل کنم
نمایندگانی اینچنین باعث شده اند که شرکتهای مثل سایپا و ایران خودرو امروزه با تورم کارمند مواجه هستند که توسط نمایندگان مجلس به این شرکت ها بدون اینکه نیاز باشد وارد شده اند
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
1
4
بااینهمه ایثارگری ودست آورد عالی اشتغال وسرکار گذاشتن بیکاران ودیگرعملکردهای مفید و سازنده برای کشور معجزه گر اصلی شخصا ابوترابی نماینده محترم مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی هستند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
1
6
فرو پاشی
خیلی دور نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
1
6
آخرشه خوب بخور.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
1
3
محاسبه بودجه و امتیازات مالی که خودروسازان میگیرن با میزان درامدی که بدست میارن گویای همه چیز است.
آقای نماینده یا معنای معجزه رو خوب درک نکردی یا محاسبات و درست انجام ندادی.
کشور ما رو با کشوری مثل کره و ژاپن مقایسه کن نه با جای دیگه.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان