تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱

تظاهرات در سالروز انفجار بندر بیروت

هزاران نفر از شهروندان لبنان در دومین سالگرد انفجار بندر بیروت تظاهرات کردند. معترضان خواستار مجازات عاملان این انفجار شدند. این انفجار سبب تخریب بخش عظیمی از بندر بیروت شد.

تظاهرات در سالروز انفجار بندر بیروت

رویداد۲۴ روز پنجشنبه هزاران معترض در پایتخت لبنان، به مناسبت سالگرد انفجار فاجعه‌بار بندر بیروت، با شعار‌هایی که شکست دولت را در کشف حقیقت پشت این انفجار محکوم می‌کردند، با اشک راهپیمایی کردند.

در روز ۴ آگوست سال ۲۰۲۰ چندین سیلو غلات در بندر بیروت منفجر شدند. در پی این حادثه ساختمان‌های اطراف محل انفجار دچار خسارات شدیدی شدند. ۲۲۰ شهروند لبنانی در این رخداد جان خود را از دست داده و ۱۱۰ نفر نیز ناپدید شدند. بیش از ۳۰۰ هزار نفر بر اثر این حادثه بی‌خانمان شدند.

حالا پس از گذشت ۲ سال از این حادثه معترضان با پوشیدن تی‌شرت‌هایی که رد دست‌هایشان به رنگ قرمز خون روی آن زده شده بود، از وزارت دادگستری لبنان به سمت آب‌های شهر و سپس به سمت پارلمان در مرکز بیروت راهپیمایی کردند.

این حادثه یکی از بزرگترین انفجار‌های غیرهسته‌ای در تاریخ شناخته شد. این انفجار ناشی از ذخایر عظیم نیترات آمونیوم است که در سایت بندر بیروت نگهداری می‌شد و از سال ۲۰۱۳ مورد بی‌توجهی قرار گرفت.  چندین مقام ارشد متهم به بی مسئولیتی شده‌اند، اما تا به امروز هیچ‌یک مورد بازخواست قرار نگرفته‌اند.  در تصاویر روز عکس هایی از تظاهرات در سالروز انفجار بندر بیروت را ببینید. 

منبع: فرانس۲۴
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان