تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۳ دی ۱۴۰۱

روش‌هایی برای مراقبت از موهای رنگ‌شده

مو یکی از چیز‌هایی که در ظاهر افراد تاثیر زیادی دارد. مو‌های زیبا و سالم در داشتن ظاهری زیبا تاثیر بسیاری دارد. برخی برای این‌که بتوانند در ظاهر خود تغییراتی دهند گاه موهایشان رنگ می‌کنند.

مراقبت از موهای رنگ

رویداد۲۴ مو یکی از چیز‌هایی که در ظاهر افراد تاثیر زیادی دارد. مو‌های زیبا و سالم در داشتن ظاهری زیبا تاثیر بسیاری دارد. برخی برای این‌که بتوانند در ظاهر خود تغییراتی دهند گاه موهایشان رنگ می‌کنند.

از گذشته تا امروز رنگ‌کردن مو‌ها یکی از کار‌های مورد علاقه زنان و برخی از مردان بوده است. امروزه به‌ویژه در کشور‌های اروپایی مردم موهایشان را به دلایل گوناگون رنگ می‌کنند. برخی این کار را برای داشتن ظاهری متمایز و زیبا انجام می‌دهند و برخی برای پوشاندن مو‌های سپیدشان، اما دلیل آن هر چه که باشد مراقبت از مو برای حفظ سلامتی آن تاثیر زیادی دارد.

رنگ‌کردن مو معمولا چهره شما را زیباتر می‌کند و به آن طراوت و زیبایی می‌بخشد، اما همان‌گونه‌که می‌دانید رنگ‌های مو به دلیل داشتن مواد شیمیایی به موهایتان آسیب وارد می‌کنند به ویژه اگر آن‌ها را دکلره کنید بنابراین مراقبت از آن‌ها پس از رنگ‌کردن بسیار ضروریست. اگر به طور مرتب مو‌های خود را رنگ می‌کنید، به احتمال زیاد موهایتان خشک و شکننده شده است. مواد شیمیایی رنگ موها، رطوبت مو را از بین می‌برند. در نتیجه، تار مو‌ها ضعیف می‌شوند.

به گزارش رویداد۲۴ باید بدانید هنگامی‌که موهایتان را رنگ می‌کنید باید بیش‌تر از گذشته به آن‌ها رسیدگی و از آن‌ها مراقبت کنید تا بتوانید از آسیب‌رسیدن به موهایتان جلوگیری کنید.

در این مطلب به مواردی اشاره شده است که در تقویت مو‌های شما در برابر رنگ مو کمک شایانی می‌کند و عمر رنگ مویتان را افزایش می‌دهد.
پیش از رنگ‌کردن مو از ژل پروتئین استفاده کنید

مو‌های رنگ‌شده بیش‌از موی طبیعی مستعد آسیب و شکنندگیست. با تقویت مو و کاهش خشکی آن پیش از رنگ‌آمیزی، رنگ‌دانه بیش‌تر به تار‌های موی شما می‌چسبد. هر چه مو‌های شما سالم‌تر باشد، رنگ بهتری به خود می‌گیرد. پس تا آن‌جایی که می‌توانید مو‌های خود را پروتئین تراپی کنید. پروتئین تراپی با از بین بردن سلول‌های مرده پوست سر و افزودن پروتئین به آن، مو‌ها را حالت می‌دهد و نرم می‌کند ضمن این‌که سبب تقویت آن‌ها می‌شود.

استفاده از شامپو‌های ویژه مو‌های رنگ‌شده

شما با هر نوع مو باید از شامپوی ویژه همان نوع مو استفاده کنید و این موضوع در مورد مو‌های رنگ‌شده هم صدق می‌کند. هنگامی‌که مو‌های خود را رنگ می‌کنید باید تنها از پاک کننده‌ها و شامپو‌های حالت دهنده بدون سولفات استفاده کنید. سولفات‌ها رطوبت مو را از بین می‌برند و آن را شکننده و خشک می‌کنند. هنگامی که مو خشک است، رن‌گدانه اضافه شده به مو‌های شما می‌تواند سبب محو و کم‌رنگ موی شما شود.

مو‌های خود را کم‌تر بشویید

به‌طورکلی نباید موهایتان را بیش‌از اندازه بشویید به‌ویژه هنگامی‌که موهایتان را رنگ کرده‌اید. با شستن موهایتان روغن‌های محافظ را از فولیکول موی شما پاک می‌شود. حفظ روغن‌های طبیعی در مو‌های شما عمری کلیدی برای درخشان و براق نگه داشتن مو‌های شماست. روغن‌هایی که پوست سر شما تولید می‌کند نیز به جلوگیری از شکنندگی و خشکی موهایتان کمک می‌کند.

هنگامی‌که موهایتان را رنگ کردید نباید آن‌ها را بیش‌از دو تا سه بار در هفته بشویید.

مراقبت از مو

استفاده ازرنگساژها برای تعادل رنگ

اگر موهایتان به طور طبیعی قهوه‌ای، مشکی یا قرمز بوده و حال موهایتان را با دکلره نقره‌ای، پلاتینیوم یا بلوند کرده‌اید، شامپوی بنفش می‌تواند به از بین بردن زردی یا بد رنگی مو‌های شما کمک کند. پس به دنبال شامپو‌های بدون سولفات باشید که از مواد طبیعی ساخته شده‌اند. لازم نیست هر بار که مو‌های خود را می‌شویید از این شامپو‌های بنفش استفاده کنید، فقط یک یا دو هفته یکبار کافیست.

امروز در بازار شامپو‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند برای شما مناسب و کارآمد باشند.

با آب ولرم یا سرد دوش بگیرید

برای شستن موهایتان بهتر است از آب سرد و یا ولرم استفاده کنید. آب با این درجه دما برای پوست و ریشه مو بهتر از آب داغ است و از آسیب‌رسیدن به مو‌ها جلوگیری می‌کند. آب سرد و ولرم به مهر و موم شدن کوتیکول و حفظ رنگ در مو‌های رنگ شده شما کمک می‌کند. هنگامی که مو‌های خود را با آب داغ می‌شویید، رنگ با سرعت بیش‌تری از روی مو‌های شما پاک می‌شود


بیشتر بخوانید: تاثیر سلامت پوست سر بر کیفیت مو


از نرم کننده یا تقویت کننده مو استفاده کنید

محافظت از فولیکول‌های مو با نرم‌کننده و تقویت‌کننده‌های آن سبب می‌شود ماندگاری رنگ مو‌های شما بیش‌تر شود. امروزه برای مو‌های رنگ‌شده محصولات گوناگونی از جمله نرم‌کننده برای مو‌های رنگ‌شده وجود دارد که می‌تواند به رنگ موهایتان ثبات و ماندگاری بیش‌تری دهد.

از سشوار برای خشک‌کردن موهایتان استفاده نکنید

به‌طورکلی استفاده از سشوار و اتوی مو و هر دستگاه حرارتی دیگر برای مو چه رنگ‌شده و چه نشده زیان‌آور است. برخی می‌گویند ما از سشوار تنها برای خشک‌کردن موهایمان استفاده می‌کنیم، اما باید بدانید گرما دشمن مو‌های سالم است. هنگامی‌که از سشوار برای خشک‌کردن موهایتان استفاده کنید سبب آسیب‌رسیدن به آن‌ها و ترک خوردن و شکننده شدن مو‌ها می‌شوید. مو‌هایی که شکننده هستند می‌توانند رن‌گدانه رنگ را از فولیکول خارج کنند. در صورت امکان، مو‌های خود را با حوله خشک کنید و بگذارید موهایتان در هوای آزاد خشک شود.

رنگ‌کردن مو

با مو‌های خیس به رختخواب نروید

هنگامی به حمام بروید که زمان کافی برای خشک‌شدن موهایتان داشته باشید. هرگز با مو‌های خیس به رختخواب نروید، چون هنگامی‌که مو‌ها خیسند آسیب‌پذیرتر و شکننده‌ترند. اگر موهایتان بلند است و وقت ندارید موهایتان را خشک کنید، آن‌ها را ببافید، اما آن‌ها را به دم اسبی یا کش نکشید. این کار یاعث می‌شود تا مو تحت فشار قرار گیرد و باعث شکستن مو در طول شب هنگام چرخش در هنگام خواب شود.

نور خورشید رنگ مو را کم‌رنگ می‌کند

به‌طورکلی اشعه ماوراء بنفش برای پوست و مو زیان‌آور است و باید از آن دوری کرد، اما این اشعه و البته نور خورشید نباید به مو تابیده شوند. اگر می‌خواهید ساعات زیادی را زیر نور خورشید باشید از کلاه یا پوششی برای مو‌های خود استفاده کنید. این کار سبب می‌شود موهایتان از آسیب این اشعه در امان بمانید

از اشعه ماوراء بنفش و نور بیش از حد خورشید روی مو‌های رنگ شده خود اجتناب کنید. اگر قرار است برای مدت طولانی زیر نور خورشید باشید، از کلاه یا پوشش سر دیگری استفاده کنید تا از آسیب اشعه خورشید به موهایتان جلوگیری کنید. اشعه ماوراء بنفش نور خورشید باعث خشک شدن و شکستن مو می‌شود.

به جای نرم کننده از ماسک مو استفاده کنید

به گزارش رویداد۲۴ باز هم تاکید می‌کنیم نوع موهایتان را بشناسید و محصولات مرتبط با آن را تهیه و از آن‌ها استفاده کنید. برای مو‌های رنگ‌شده در هفته یک بار از ماسک موی ویژه و مخصوص این مو‌ها بهره ببرید. این کار به بازگرداندن محافظت طبیعی فولیکول مو کمک کنند. حتما از ماسک‌هایی استفاده کنید که سولفات ندارند. معمولاً می‌توانید مو‌های خود را با ایم ماسک‌ها، مرطوب نگاه دارید. محصول ماسک مو را بمالید، مو‌های خود را زیر دوش قرار دهید و قبل از اینکه ماسک را آبکشی کنید، به مدت ده دقیقه به آن استراحت دهید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان