تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

فرزاد حسنی کیست؟

فرزاد حسنی در این روز‌هایی که صدا و سیما بسیاری از مجریان شاخص اش را از دست داده است، همچون سال‌های اخیر بیرون از قاب تلویزیون است. در واقع او چهره‌ای است که حاشیه را به متن ترجیح می‌دهد.

فرزاد حسنی کیست؟

رویداد۲۴ سعید شمس: فرزاد حسنی یکی از چهره‌هایی است که به واسطه مجری گری در تلویزیون و حضور گاه و بیگاهش در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی، از اواخر دهه هشتاد تا سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ مورد توجه بخشی از مردم قرار گرفت. با این توضیح که زندگی شخصی و فعالیت‌های هنری اش با حاشیه و جنجال‌های زیادی همراه بوده است.

بیوگرافی فرزاد حسنی

فرزاد حسنی ۴۸ ساله در ۲۱ شهریور ۱۳۵۶ در محله خانی آباد تهران دنیا آمد. او که یکبار ازدواج کرده است، اکنون ۹ سال است که مجردی را تجربه می‌کند. خودش درباره محل زندگی اش گفته است که «در خانی آباد، کوچه قندی، نزدیک بستنی آقا رضا در یک خانواده کاملاً مذهبی بدنیا آمدم. دو برادر به نام‌های فرشاد و فرهاد دارم. مادرم به شدت مذهبی است و من در دل فرهنگ آن حوزه بزرگ شدم. فرزاد حسنی که در یکی از محله‌های قدیمی و سنتی تهران بزرگ شده است، به واسطه فضای دهه شصت علاقه شدیدی به امام خمینی پیدا کرده بود. حسنی این علاقه مندی را اینطور توضیح داده است. «بزرگ‌ترین عشق دوران کودکی من حضرت امام (ره) بود که از همان بچگی عکس ایشان را جمع می‌کردم و موثرترین شیوه برای ساکت کردن من، اهدای عکس امام بود.»

فرزاد حسنی وآزاده نامداری؛ ازدواج و طلاق

فرزاد حسنی و مرحوم آزاده نامداری اردیبهشت ۱۳۹۲ در کنسرت فرزاد فرزین ازدواج خود را رسانه‌ای کردند و در ۶ تیر همان سال به عقد هم درآمدند و سید حسن خمینی عاقد آن‌ها بود. اما بعد از حدود یک سال در خرداد ۱۳۹۳ این دو از هم جدا شدند که این جدایی به واسطه اینکه هر دو از چهره‌های شناخته شده بودند، حاشیه‌های زیادی برای شان داشت. به ویژه انتشار تصاویری از سوی اراده نامداری که فرزاد حسنی را به خشونت خانگی متهم می‌کرد در فضای مجازی بسیار خبرساز شده بود.

فرزاد حسنی کیست؟

تحصیلات فرزاد حسنی

فرزاد حسنی دانشجوی دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی بود. او رشته مهندسی مکانیک خواند. اما از آنجایی که به هنر و فعالیت‌های هنری علاقه زیادی داشت، برای کار به حوزه مکانیک ورود نکرد و به اجرا و بازیگری پرداخت.


بیشتر بخوانید: مانی حقیقی کیست؟


این علاقه مندی به حدی است که حتی در روز‌هایی که ممنوع الکار بود، رغبتی برای اشتغال در حوزه تحصیلش نشان نداد، یعنی ترجیح داد مشقت‌هایی تحمل کند، اما همچنان چهره‌ای شناخته شده به حساب بیاید.

فرزاد حسنی، مجری تلویزیون

به گزارش رویداد۲۴ اصلی‌ترین آثاری که فرزاد حسنی از خودش به جا گذاشته است، تجربه‌های مجری گری او به شمار می‌روند که می‌توان حساب «نیم رخ» و «کوله پشتی» از دیگر برنامه‌های حسنی جدا کرد. «نیم رخ، کوله پشتی، جزر و مد، سی تا سی، مژده بده، تحویل بهار، نو در دو، اکسیر، حرف تو برف و ماه عسل» برنامه‌هایی هستند که اجرایش به عهده فرزاد حسنی بود که حضور در آن‌ها او را چهره‌ای سرشناس در جامعه کرد.

فرزاد حسنی؛ سریال‌های تلویزیونی

فرزاد حسنی که در کلاس‌های حمید سمندریان و امین تارخ، برای اولین بار با برنامه «نیم رخ» شبکه ۳ به عنوان چهره شناخته شده هنری به مردم مرفی شد. او البته در تلویزیون اجرا می‌کرد و در چند سریال هم نقش آفرینی کرده است. حسنی برای اولین بار در سال ۱۳۷۵ در ۱۹ سالگی سر از تلویزیون در آورد. او سال ۱۳۷۸ وقتی ۲۲ ساله بود، با سریال عید آن سال‌ها وارد قاب تلویزیون شد. اما در سال ۱۳۸۱ با بازی در سریال پر طرفدار مسافری از هند چهره اش شناخته‌تر شد. حسنی همچنین در سریال‌های «کمکم کن، برای آخرین بار، مسیر انحرافی، رالی ایرانی، شب‌های مافیا، کلیله و دمنه، پدرخوانده» بازی کرده است که سه اثر پایانی از طریق شبکه خانگی به نمایش درآمده اند.

فرزاد حسنی کیست؟

فرزاد حسنی کیست؟

فرزاد حسنی روی پرده سینما

فرزاد حسنی در کنار فعالیت‌هایی که داشت در شش فیلم سینمایی هم بازی کرد. البته سینما مثل اجرا در تلویزیون برای حسنی خوب پیش نرفت و فقط به شش نقش فرعی در فیلم‌های «در امتداد شهر، آمین خواهیم گفت، عملیات مهدکودک، آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند، ثبت با سند برابر است و‌های پاور» محود شد.

فرزاد حسنی؛ رادیو

بسیاری از چهره‌هایی که مردم تصویرشان را در تلویزیون دیده اند، سابقه همکاری با رادیو دارند. با این توضیح که کار در رادیو را جذاب‌تر از تلویزیون می‌دانند. فرزاد حسنی هم در کنار اینکه به کرات در صفحه تلویزیون دیده شد، سابقه‌ای نسبتاً زیاد در برنامه‌های رادیویی دارد که شامل «هفت شنبه، سه‌شنبهٔ خط خطی، آخرشه، سندس، روز هشتم، سینما صدا، آبنبات، چه فرصتی چه شبی، آخ جون جمعه، چهار میخ و شب آفتابی» می‌شوند.

فرزاد حسنی، رخ به رخ با فرمانده

در سال ۱۳۸۶ که سردار رادان در آن مقطع هم فرمانده نیروی انتظامی بود، روبروی مجری برنامه کوله پشتی (فرزاد حسنی) نشسته بود و در حالی که متعجب بود، شنونده اظهارات حسنی بود که با لحنی صریح بیان می‌شدند. فرزاد حسنی در آن برنامه به فرمانده نیروی انتظامی گفت. «قربونت برم. رفتار صمیمانه و امنیت اخلاقی سردار رادان! به ماًموران تان بگویید، با مردم و متخلفین با لحن طلبکارانه حرف نزنند. یک بازرسی ماشین می‌خواهند بکنند، پدر مردم را در می‌آورند.»

فرزاد حسنی، مممنوع التصویر

«مممنوع التصویری» برای چهره هایی که به دلیل های مختلف مورد توجه مردم قرار می گیرند، با اینکه بد است، اما پدیده ای طبیعی به شمار می رود! او البته به دلایل سیاسی ممنوع التصویر نشد و رفتار نه چندان خوبش با یکی از شرکت کنندگان سن بالا از کار بی کار شد که داستان آن موضوع از این قرار است که « در یکی از بخش های مسابقه سوالی از یک شرکت کننده مسن پرسیده می شود با عنوان عکس متعلق به چه کسی است که با توجه به شکل و شمایل طرف می گوید خانوم است و سپس تنها نام زن موجود (مری بارت) در گزینه را انتخاب می کند که با واکنش تند فرزاد حسنی مواجه می شود. فرزاد حسینی در پاسخ او می گوید، واقعاً در مورد ما چه فکر کردی ؟ واقعاً ما اینقد خنگ به نظر می آیم که اسم سه تا مرد رو بنویس بغل یک زن و تو براحتی بیای جواب بدی – سپس می گوید نخالگی در ما دیده‌ای؟ پخمه‌ایم؟  سپس حرف او را تصدیق می‌کند و می خواهد او را تشویق کنند. در ادمه می‌گوید، اگر شرکت کننده شغل او را حدس بزند مبلغ ۵۰ میلیون تومان به او هدیه می‌دهد. فرد شرکت کننده عنوان شغلی او را رمان نویس می‌گوید و باز از طرف فرزاد حسنی تشویق می‌شود و در نهایت با آورد کادوی ۵۰ میلیونی از او می‌خواهد با یک انگشت جعبه کادو رو باز کند که با باز کردن آن زرشک به او هدیه می‌دهد و با تمسخر وی جواب او را اشتباه می‌خواند و می‌گوید، فکر کردی به اطلاعات غلط تو جایزه می‌دیم ؟»

فرزاد حسنی و تکذیب مهاجرت سیاسی

«فرزاد حسنی به تلویزیون ایران اینترنشنال پیوست» انتشار این خبر در روزهایی که کشور به دلیل واکنش مردم به مرگ دلخراش مهسا امینی ملتهب بود، شاید برای برخی باورپذیر بود. اما این هنرمند که روزهای کم کاری را سپری می کرد، در اینستاگرام با نوشتن اینکه «چه بخواهم و چه نخواهم به عنوان شخصیتی شناخته شده در میان مردم با هر میزان اعتبار، باید پاسخگو باشم. پاسخگوی سوءتفاهم‌ها، شایعات، اعمال نسنجیده، موضع‌گیری‌ها و همه و همه. حتی سکوت من در بسیاری از موارد که معمولاً از سر احترام و رعایت اخلاقی است، نمی‌تواند مانع از مطالبه‌گری دیگران شود. این روزها به جای محکوم کردن دیگران، به تصحیح و ترمیم خود می‌اندیشیدم. دیروز پیش از آن‌که به منبع و دلیل شایعه مهاجرتم فکر کنم و به تقبیح شایعه‌سازان و نقد فضای مجازی بپردازم، به تکذیب و توضیح اقدام کردم. احساس می‌کنم کار درست همین بود.» مهاجرت و البته کار در شبکه جنجالی فارسی زبان را تکذیب کرد.

فرزاد حسنی، ترجیحِ حاشیه به متن

فرزاد حسنی در این روزهایی که صدا و سیما بسیاری از مجریان شاخص اش را از دست داده است، همچون سال‌های اخیر بیرون از قاب تلویزیون است. در واقع او چهره ای است که حاشیه را به متن ترجیح می دهد، البته منظور از حاشیه لزوما تحرکات منفی و مخرب نیست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار مهم
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان