تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۳ دی ۱۴۰۱

بررسی مشخصات و قیمت آیپد پرو 2021

در این مطلب قصد داریم آیپد پرو (2021) را زیر ذره بین قرار داده و مشخصات و قابلیت های آن را مورد بررسی قرار دهیم.

مشخصات آیپد پرو 2021

رویداد ۲۴ حسین فلاحی: آیپد پرو 2021 یکی از تبلت‌های شرکت اپل است که در ماه می‌ سال ۲۰۲۱ روانه بازار شده است.  آیپد پرو 2021 تبلتی قدرتمند، با نمایشگر فوق‌العاده با مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها به شمار می‌رود. این تبلت با مجهز بودن به پردازنده فوق‌العاده سریع M۱، برای پخش ویدئو حرفه‌ای عمل می‌کند. صفحه نمایش Liquid Retina XDR این آیپد دارای ویژگی‌هایی است که از بسیاری از رقبای خود بهتر عمل می‌کند و از نظر روشنایی تا ۲۰۰ ٪ از رقبایش روشن‌تر است. البته همین اول باید اشاره کنیم که به دلیل اندازه بزرگ و قیمت بالای آن، این تبلت ممکن است برای همه مناسب نیست ویک تبلت قابل حمل و مقرون به صرفه محسوب نمی شود، اما بدون شک آیپد پرو 2021 با توجه به مشخصات و قابلیت‌هایی که دارد، یکی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار است. در این مطلب قصد داریم تمام ویژگی‌های و قابلیت‌های اپل آیپد پرو 2021 را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی آیپد پرو 2021

آیپد پرو 2021 قطعه‌ای زیبا از از جنس آلومینیوم و دارای حاشیه‌های نازک به دور صفحه نمایشگراست. این تبلت تقریباً شبیه به مدل‌های iPad Pro و iPad Air ۲۰۲۰ است (آیپد ایر دارای برآمدگی دوربین کوچک‌تری است و فقط در اندازه ۱۰.۹ اینچی موجود است). آیپد پرو ۲۰۲۱ با دارا بودن ابعاد ۱۱.۰۴ x ۸.۴۶ x ۰.۲۵ اینچ و وزن ۱.۵ پوند کمی ضخیم‌تر از نسخه ۲۰۲۰ اپل (۱۱.۰۴ x ۸.۴۶ x ۰.۲۳ اینچ و ۱.۴ پوند) و گلکسی S۷ پلاس ۱۱.۲۲ x ۷.۲۸ x ۰.۲۲ اینچ و ۱.۳ پوند) است.

وزن  این آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی با اتصال صفحه کلید جادویی آن به ۳ پوند می‌رسد که آن را تقریبا هم وزن با MacBook Pro ۲۰۲۰ (۳.۱ پوند) و Dell XPS ۱۳ (۲.۹ پوند) قرار می‌دهد. البته آیپد پرو ۱۱ اینچی با کیبوردش کمی سبک‌تر است و ۲.۴ پوند وزن دارد. در مقایسه وزنی گلکسی تب اس ۷ پلاس نیز سبک‌تر است و ۲.۵ پوند وزن دارد.

اپل در آیپد پرو 2021 به همان دکمه‌ها و چیدمان پورت مدل‌های قبلی خود پایبند است: صفحه را با دکمه بالا قفل می‌شود، با دکمه‌های دیگر صدا را تنظیم می‌کنید و از طریق USB-C متصل می‌شوید. یکی از ارتقا‌ها در آیپد ۲۰۲۱ پشتیبانی Thunderbolt ۳ و USB ۴ است که برای کسانی که دستگاه‌های خارجی را متصل می‌کنند، بسیار مناسب است.

صفحه نمایش آیپد پرو 2021

صفحه نمایش یکی از گزینه‌هایی است که اپل به طور قابل توجهی در iPad Pro 2021 با ارائه یک صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی ارتقا داده است. اگرشما جزو کسانی هستید که تبلت رده بالا کوچک‌تری را ترجیح می‌دهید، می‌توانید آی‌پد پرو ۱۱ اینچی 2021 را خریداری کنید، اما باید در نظر داشته باشید که فناوری صفحه‌نمایش در آن چندان چشمگیر نیست.

صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو دارای فناوری Mini LED جدید است که تصویر واضح و همچنین روشنایی بهبود یافته را ارائه می‌دهد. اپل این صفحه‌نمایش را Liquid Retina XDR می‌نامد که یک تجربه تماشای عالی را به کاربر ارائه می‌دهد.

اوج روشنایی  ۱۶۰۰ نیت مسلما فوق العاده زیاد است. این نمایشگر همچنین دارای نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است که به این معنی است که تصویر روی صفحه، دو برابر سریع‌تر از بسیاری از تبلت‌های رفرش می‌شود تا بسیار روان‌تر عمل کند. به ویژه هنگامی  که در فید‌های رسانه‌های اجتماعی گشت و گذار می‌کنید، یا یک بازی سنگین انجام می‌دهید این مورد بیشتر به چشم خواهد آمد.

صفحه نمایش آیپدپرو 2021 ، تصویری واضح با کیفیت عالی به شما ارائه می‌دهد. همچنین برای ویرایش ویدیو به همان اندازه چشمگیر است و این دستگاه را به یک دستگاه جذاب برای سازندگان محتوا تبدیل می‌کند. وضوح تصویر در آیپدپرو ۲۰۴۸ در ۲۷۳۲ است که به ۲۶۵ پیکسل درهر اینچ می‌رسد، که مشابه کیفیتی است که در تبلت‌های اندرویدی برتر مانند Samsung Galaxy Tab S۷ Plus سراغ داریم.

ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری آیپد پرو 2021

اپل آیپد پرو 2021 مجهز به تراشه Apple M۱ قدرتمند اپل است. این تراشه موجب شده تا اپل آیپد پرو در اجرا و چند وظیفه گی بسیار سریع عمل کند. می توانید به صورت همزمان چندین تب مختلف را در مرورگر سافاری باز کنید و یک ویدیوی YouTube با کیفیت ۱۰۸۰p/۶۰fps را در یوتیوب تماشا کنید. آیپد پرو 2021 بدون آنکه دچار کوچکترین کندی شود همه آن‌ها را برای شما اجرا می‌کند. در تست بنچمارک Geekbench ۵، آیپد پرو 2021 امتیاز ۷۲۹۸ را به دست آورد (نزدیک به  امتیاز ۷۲۹۳ آیپد پرو ۱۱ اینچی ۲۰۲۱ مبتنی بر M۱). این یک جهش بزرگ از امتیاز ۴,۲۶۲ از iPad Air 2020 مجهز به (A۱۴ Bionic) و iPad Pro 2020 با امتیاز ۴,۷۲۰ است. حتی گلکسی S۷ پلاس با دارابودن کوالکام  اسنپدراگون ۸۶۵ با ۲,۹۱۰  پایین‌تر قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات و قیمت تبلت سامسونگ گلکسی S7 


این تبلت در پنج مدل با حافظه داخلی و رم ۱۲۸/۸ گیگابایت، ۲۵۶/۸ گیگابایت، ۵۱۲/۸ گیگابایت، ۱TB/۱۶ گیگابایت و ۲TB/۱۶ گیگابایت به بازار عرضه شده است. نکته حائز اهمیت در مورد آیپد پرو 2021 این است که از microSD پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین اگر می‌خواهید یکی از مدل های با حافظه پایین‌تر را انتخاب می‌کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید. بنابراین اگر می‌خواهید تبلت خود را با برنامه‌ها و فایل‌های مختلف پر کنید، ۱۲۸ گیگابایت گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد.

در بحث نرم افزاری، اپل آیپد پرو ۲۰۲۱ با نسخه نرم افزاری iPadOS ۱۴.۵ به بازار عرضه شده که قابلیت به روزرسانی به نسخه iPadOS ۱۶.۱ را دارد. اپل آیپد پرو 2021 از قلم اپل نسل ۲ پشتیبانی می کند. این قلم با پشتیبانی از شارژ بی سیمی همچنان یک قلم قدرتمند به شمار می رود. اگر می‌خواهید قابلیت‌های یادداشت برداری یا نقاشی روی صفحه تبلت خود را داشته باشید، این قلم عالی است. البته بادی در نظر داشته باشید این قلم به همراه این تبلت به فروش نمی‌رسد و برای خرید آن باید به صورت جداگانه ۱۲۹ دلار / ۱۱۹ پوند هزینه کنید.

باتری و شارژر تبلت آیپد پرو 2021

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی با برخورداری از باتری ۱۰۷۵۸ میلی آمپر ساعتی غیر قابل جابجایی دارای عمر باتری بسیار قابل قبولی است. باتری آیپد پرو 2021 در آزمایش مبتنی بر وب گردی ۱۰ ساعت و ۴۸ دقیقه طول کشید تا شارژ کامل خالی کند. این مورد برای آیپد ایر ۱۰:۲۹ بوده که تقریبا نزدیک به هم است. این در حالی است که آیپدپرو 2021 بیش از نیم ساعت از iPad Pro 2020 با ثبت رکورد (۱۰:۱۶) پیشی گرفته است. حتی تبلت گلکسی S۷ پلاس با (۸:۵۱) زمان کمتری را ثبت کرد. آیپد پرو ۱۱ اینچی که کوچکتر از ایپد پرو ۱۲.۹ اینچی است در این آزمایش با ثبت رکورد ۱۳:۴۲ دوام بیشتری داشت، که احتمالاً به این دلیل روشنایی مورد نیاز کمتر برای صفحه نمایش آن بوده است. در مورد شارژر، اپل آیپد پرو 2021 از شارژر سیمی ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند.

قیمت آیپد پرو 2021

دوربین‌های تبلت آیپد پرو 2021

دوربین در تبلت‌ها هرگز یک ویگی ممتاز نوبده است، اما iPad Pro 2021 در اینجا هم کمی با رقبا متفاوت است. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth جلویی آن برای کنفرانس ویدیویی به اندازه کافی واضح است. در مورد دوربین‌های اصلی، سنسور‌های ۱۲ مگاپیکسلی عریض و ۱۰ مگاپیکسلی فوق عریض که در پشت نصب شده اند، عکس‌های فوق العاده‌ای می‌گیرند.

قیمت تبلت آیپد پرو 2021

اپل، آیپد پرو 2021 را فقط در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری تولید می‌کند که با قیمت ۱۲۰۰ یورو در بازار موجود است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان